Εκτύπωση
Κατηγορία: Εκπαιδευτικές (educational)

  Την Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012 έγινε στο γυμνάσιο Πεύκων εκδήλωση στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, την οποία οργάνωσε ο Υπεύθυνος του ΣΕΠ του σχολείου κ. Πολυτσίνος Θεόδωρος, με τις καθηγήτριες κ. Γιαννούδη Αντωνία και κ.Τζεπέλογλου Ελισάβετ. Στην εκδήλωση αυτή ήταν προσκεκλημένος και εισηγητής ο κ. Νίκος Λυγερός, Μαθηματικός, ερευνητής, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Λυών όπου διδάσκει καθαρά μαθηματικά (συνδυαστική, λογική και θεωρία αριθμών) και πληροφορική (ανώτερες γλώσσες και αλγοριθμική). Είναι επίσης επισκέπτης καθηγητής στα ελληνικά Πανεπιστήμια (Αθηνών, Θράκης, Μεσολογγίου). Αξίζει να αναφερθεί ότι ο  κ. Λυγερός είναι ο Έλληνας με τον υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (189 στην κλίμακα Standford - Binet) και ένας από τους 50 εξυπνότερους ανθρώπους στον κόσμο. Το θέμα της εκδήλωσης ήταν : "Επιστήμες, Τέχνες και αλήθεια". Ο κ. Λυγερός με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο επικοινωνίας είχε μια ενδιαφέρουσα διάδραση με τους μαθητές, διάρκειας τριών ωρών, κατά την οποία συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τις τέχνες, τις επιστήμες και τα επαγγέλματα με προοπτική.

 

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του ο κύριος Λυγερός μίλησε με τους μαθητές της Γ Γυμνασίου για θέματα που άπτονται των επιστημών, της τέχνης, αλλά και του επαγγελματικού προσανατολισμού.

 

 Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν από τον κύριο Λυγερό τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στα ασύμμετρα δίπολα των εννοιών  άτομο – άνθρωπος, κοινωνία – ανθρωπότητα, δάσκαλος – μαθητής.

 

 Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στο θέατρο και στη διαχρονική αξία των έργων του Σοφοκλή αλλά και των διαχρονικών αξιών που αυτά μας μεταλαμπαδεύουν  στο πέρασμα του χρόνου μέχρι και σήμερα.

 

Στο τέλος του τρίωρου μαθήματος ο κύριος Λυγερός επικεντρώθηκε στις επαγγελματικές ανησυχίες των μαθητών.  Στις απαντήσεις του υπερτονίστηκαν οι  επαγγελματικές λύσεις που προκύπτουν από τον καθορισμό και την αξιοποίηση της ελληνικής ΑΟΖ, αφού σε μία τέτοια προσπάθεια θα υπάρξει ανάγκη από εξειδικευμένους Φυσικούς, Χημικούς καθώς και Πετροχημικούς αλλά και πληθώρα επαγγελμάτων που έχουν βάσιμο μέλλον στη χώρα μας.

  Στη συνέχεια άλλαξε το ακροατήριο και τη θέση του πήραν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου καθώς και γονείς και κηδεμόνες για να παρακολουθήσουν μια διάλεξη του κ. Λυγερού σχετικά με την αντιμετώπιση περιστατικών που αφορούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή κινητικά προβλήματα.