Page 3 - SCHOOLARIKI2019
P. 3

ου
                             ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2019 ΤΕΥΧΟΣ 6






                                                              Ναι, συνηθίζω να λέω, χαριτολογώντας, ότι μαζί με με-
                                                              ρικούς ακόμη συναδέλφους, αρκετοί από τους οποίους
                                                              ανήκουν ακόμη στη δύναμη του σχολείου μας, ανήκου-
                                                              με στα ιδρυτικά στελέχη του Γυμνασίου Πεύκων.
                                                               Το Γυμνάσιο Πεύκων στεγάστηκε αρχικά σε ένα μισθω-
                                                              μένο  κτίριο,  επί  της  οδού  Δημοσθένους  2,  γνωστό  ως
                                                              κτίριο «Γιαννακίδη», το οποίο κάλυπτε στοιχειωδώς τις
                                                              ανάγκες λειτουργίας ενός σχολείου. Το σχολείο διέθετε
                                                              πέντε μικρές  αίθουσες  διδασκαλίας,  µία  αίθουσα πλη-
                                                              ροφορικής  που  εξοπλίστηκε  µε  εννιά  Η/Υ  µε  δαπάνες
                                                              της  κοινότητας  Πεύκων,  για  να  καλύψουν  τις  ανάγκες
        Κύριε Πολυτσίνο,                                      του  μαθήματος  της  Πληροφορικής  και  ένα  μικρό  γρα-
                                                              φείο Προσωπικού, το οποίο μοιραζόταν η διευθύντρια
        Βρισκόμαστε εδώ, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεο-
                                                              του σχολείου µε τους καθηγητές. Ούτε αίθουσα Φυσι-
        ελληνικής Γλώσσας και με αφορμή το κεφάλαιο «ΣΧΟ-
                                                              κής-Χημείας, ούτε αίθουσα Εικαστικών και Τεχνολογίας,
        ΛΕΙΟ  –  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»,  για  μία  «συνέντευξη»  μαζί  σας.
                                                              ούτε  βιβλιοθήκη,  ούτε  αίθουσα  πολλαπλών  χρήσεων,
        Ευχαριστούμε που δεχτήκατε να ανταποκριθείτε σ’ αυτή
                                                              ούτε  κυλικείο.  Η  αύληση  των  μαθητών  γινόταν  σε  µια
        μας την πρωτοβουλία.
                                                              μικρή,  επικλινή  αυλή  (προσωρινή  παραχώρηση  διπλα-
        Πληροφορηθήκαμε  ότι  είστε  από  τους  αρχαιότερους  νού  οικοπέδου)  χωρίς  στοιχειώδεις  αθλητικές  εγκατα-
        καθηγητές του Γυμνασίου Πεύκων – ίσως και ο αρχαιό-   στάσεις.
        τερος – και γι’ αυτό άριστος γνώστης της ιστορίας αυτού
                                                              Το σχολείο λειτούργησε αρχικά µε δύο µόνο τάξεις μα-
        του σχολείου. Επίσης, μάθαμε ότι επίκειται η αποχώρη-  θητών,  Α΄  και  Β΄  Γυμνασίου  (περίπου  80  μαθητές).  Οι
        σή σας – λόγω συνταξιοδότησης – από την ενεργό δρά-
                                                              μαθητές  της  Γ΄  τάξης  κρίθηκε  σωστό  να  µη  μετακινη-
        ση. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, ότι οι γνώσεις και οι εμπειρίες
                                                              θούν  από το  Γυμνάσιο  Ασβεστοχωρίου στο  οποίο  φοι-
        σας όλ’ αυτά τα χρόνια στο σχολείο, όπου σήμερα φοι-  τούσαν μέχρι τότε, ώστε να µην αποκοπούν από το σχο-
        τούμε εμείς, θα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και θα
                                                              λικό χώρο στον οποίο φοιτούσαν τα προηγούμενα δύο
        έπρεπε να γίνουν γνωστές στο σύνολο των συμμαθητών    χρόνια. Το εκπαιδευτικό προσωπικό αποτελούνταν από
        μας. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!
                                                              περίπου 10 καθηγητές των βασικών ειδικοτήτων.
        Ερώτηση 1: Πότε και πώς προέκυψε η ανάγκη ίδρυσης
                                                              Ερώτηση 3: Πόσα μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίσατε
        του Γυμνασίου μας; Ποια χρονιά λειτούργησε για πρώ-
                                                              τα  πρώτα  χρόνια  και  ποιες  δυσκολίες  υπερπηδήσατε
        τη φορά;
                                                              μαζί με τον σύλλογο των καθηγητών;
        Το Γυμνάσιο Πεύκων λειτούργησε για πρώτη φορά κατά    Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε κατά τα πρώτα χρό-
        το σχολικό έτος 2000-2001. Η ανάγκη για την ίδρυση του
                                                              νια λειτουργίας του σχολείου ήταν μεγάλες λόγω κυρίως
        Γυμνασίου μας προέκυψε από το γεγονός ότι, λόγω της   της  στενότητας  χώρου  και  της  έλλειψης  βασικών  υπο-
        ραγδαίας οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής, είχε αυξη-
                                                              δομών. Υπήρχε, ωστόσο, µια ζεστασιά, µια οικογενεια-
        θεί σημαντικά ο αριθμός των μαθητών που έπρεπε να
                                                              κή, θα μπορούσαμε να πούμε, ατμόσφαιρα και ένα ιδιό-
        φοιτήσουν στο Γυμνάσιο. Οι μαθητές αυτοί, μέχρι τότε,
                                                              τυπο δέσιµο µε τους μαθητές. Το αγαπούσαµε αυτό το
        ήταν αναγκασμένοι να φοιτούν στο Γυμνάσιο Ασβεστο-
                                                              σχολείο, το νιώθαμε κυριολεκτικά σαν το «σπίτι» µας.
        χωρίου.
                                                              Ερώτηση 4: Ποιοι είχαν το τιμόνι της Διεύθυνσης  του
        Ερώτηση 2: Στην ιστοσελίδα του σχολείου μας υπάρχει
                                                              Γυμνασίου τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του;
        λεπτομερής παρουσίαση της ιστορίας ίδρυσης και λει-
        τουργίας του. Εκεί μπορεί να ανατρέξει ο κάθε ενδια-  Πρώτη  διευθύντρια  του  σχολείου  τοποθετήθηκε  η  κ.
        φερόμενος και κυρίως οι νεότερες γενιές μαθητών, για   Τσαρµποπούλου  Παναγιώτα,  καθηγήτρια  του  κλάδου
        να πληροφορηθούν κυρίως για τις περιπέτειες της στέ-  ΠΕ06 (Αγγλικής Γλώσσας) η οποία έκανε υπεράνθρωπες
        γασής του. Ωστόσο, θα θέλαμε εσείς να μας απαντήσε-   προσπάθειες για το στήσιμο ενός σχολείου πραγματικά
        τε σύντομα σε κάποια θέματα που αφορούν σ’ όλα τα     από το μηδέν. Από το 2002 τη διεύθυνση του σχολείου
        παραπάνω. Πείτε μας λοιπόν: Ήσασταν από την πρώτη     ανέλαβε νέος διευθυντής, ο κ. Μπούτσικος Αναστάσιος,
        κιόλας χρονιά λειτουργίας του στο διδακτικό δυναμικό   Μαθηματικός,  εξαίρετος  άνθρωπος  και  με  μεγάλη  ε-
        του  σχολείου;  Πού  στεγάστηκε  αρχικά,  με  πόσες  αί-  μπειρία στη διοίκηση ενός σχολείου, ο οποίος παρέμει-
        θουσες, με τι αριθμό μαθητών και καθηγητών;           νε στη θέση του Διευθυντή μέχρι και το έτος 2012, οπό-
                                                              τε και συνταξιοδοτήθηκε.                               ► σελ. 14
                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8