Page 27 - SCHOOLARIKI2022b
P. 27

ου
                            ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΙΟΥΝΙΟΣ 2022      ΤΕΥΧΟΣ 10

               Υ πά ρ χ ο υ ν   τ ά χ α  γ ο ν ε ί ς  ικ α ν ο ί ν α  δ ώ σ ο υ ν

                   πλή ρ η  ικ α ν ο πο ί η σ η   σ τ α  πα ιδ ι ά  τ ο υ ς ;

                                 Η Άννα Φρανκ σε κάποιο σημείο του ημερολογίου της αναρωτιέται: «Υπάρχουν τάχα
                                 γονείς ικανοί να δώσουν πλήρη ικανοποίηση στα παιδιά τους;». Η ίδια η Άννα, ζώντας
                                 την εφηβεία της σε μία πολύ κρίσιμη ιστορικά περίοδο ιδιαίτερα για την οικογένειά
                                 της, δεν το πιστεύει.
                                 Ας  δούμε  τι  απάντησαν  οι  Όχι,  πιστεύω  πως  κανένας  γονιός  δεν  μπορεί  να  προ-
                                 δικοί μας έφηβοι….           σφέρει  πλήρη  ικανοποίηση  στο  παιδί  του,  όσο  κι  αν

        Εγώ θεωρώ πως η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι     προσπαθεί,  διότι  γίνονται  αυστηροί  ώστε  το  παιδί  να
        «όχι». Και υπάρχουν διάφορα επιχειρήματα με τα οποία   συμπεριφέρεται σωστά. Όσα και αν δώσει ένας γονιός
        μπορώ  να  δικαιολογήσω  αυτή  την  απάντηση.  Αρχικά,   στο παιδί του, αυτό θα είναι άπληστο, και θα θέλει πε-
        σήμερα  ζούμε  σε  εποχές  κρίσης  και  πολλοί  άνθρωποι   ρισσότερα,  κι  έτσι  τα  παιδιά  είναι  δυσαρεστημένα και
        δεν έχουν τα απαραίτητα για να ζήσουν ή να ικανοποιή-  πιστεύουν πως δεν είναι ικανοποιημένα.
        σουν τις ανάγκες των παιδιών τους. Τους φτάνουν ίσα                              Σιακαβάρας Αστέρης, Β23
        ίσα για τα βασικά πράγματα που χρειάζονται για να επι-  Ο ρόλος των γονιών απέναντι στα παιδιά είναι ουσιώ-
        βιώσουν ή μερικές φορές ούτε καν για αυτά. Επίσης, οι   δης  και  σημαντικός,  αφού  αυτοί  είναι  που  πρέπει  να
        άνθρωποι  είμαστε  πλάσματα  που  εκτός  από  τα  καλά    φροντίζουν και να μεγαλώνουν τα παιδιά τους με αξίες,
        που μας δίνει η νοημοσύνη μας, έχουμε και κάποια πιο   ώστε  να  μπορούν    να  συνυπάρξουν  αρμονικά  με  τους
        άσχημα, όπως για παράδειγμα τη ζήλεια. Οι περισσότε-  άλλους  ανθρώπους.  Ωστόσο,  τα  τελευταία  χρόνια  τα
        ροι από εμάς για να μην πω όλοι, έχουμε ζηλέψει κά-   παιδιά  έχουν  αποκτήσει  παράλογες  απαιτήσεις  που  οι
        ποιον ή κάτι που έχει ο διπλανός μας, έστω και μία φο-  γονείς δεν μπορούν πάντα να πραγματοποιήσουν. Έτσι,
        ρά  στη  ζωή  μας,  παρόλο  που  δεν  το  παραδεχόμαστε.   θεωρώ ότι  υπάρχουν  γονείς  που  μπορούν  να  προσφέ-
        Έτσι και τα παιδιά κυρίως στην εφηβική ηλικία, ζηλεύ-  ρουν την πλήρη οικονομική πολυτέλεια αλλά όχι τη συ-
        ουν. Ζηλεύουν τα ρούχα των ρούχα των φίλων τους, τα   ναισθηματική.
        κινητά  τους,  τα σπίτια  τους  κ.ά.  Και  έτσι  δεν μπορούν                        Γερακάρη Νεφέλη, Β23
        ποτέ να τα ικανοποιήσουν πλήρως οι γονείς τους, διότι   Ένα  από  τα  αναπάντητα  ερωτήματα  της  Άννας  Φρανκ,
        αυτά πάντα θα θέλουν κάτι που έχει κάποιος άλλος.     και όχι μόνο,  είναι εάν υπάρχουν γονείς ικανοί να προ-
                                     Χοϊσάνου Χριστίνα, Β23   σφέρουν  πλήρη  ικανοποίηση  στα  παιδιά  τους.  Πρωτί-
        Δεν πιστεύω πως ένας γονιός μπορεί να έχει πάντα το   στως, η συμπεριφορά των γονιών, πολλές φορές, μπορεί
        παιδί του ικανοποιημένο. Αρχικά, δεν είναι ανθρωπίνως   να είναι αλάνθαστη από μεριά τους, μα ταυτόχρονα να
        δυνατό να μη δυσαρεστηθεί ποτέ και να πραγματοποι-    έχει επιπτώσεις στα ίδια τα παιδιά. Κάθε γονιός, αντιμε-
        ηθούν  όλες  οι  απαντήσεις  ενός  παιδιού.  Αυτό  θα  δυ-  τωπίζει διαφορετικά το παιδί του, σύμφωνα με τις δικές
        σκόλευε  και  θα  κούραζε  πολύ  τους  γονείς  του  και  θα   του αρχές, με κριτήρια που αφορούν την αντίληψη, την
        έκανε κακό στο παιδί, θα του μάθαινε πως οι επιθυμίες   ωριμότητα, όσο και την καλή πραγμάτευση μαζί του. Ο
        του μπορούν να εκπληρώνονται πάντα. Αυτό όμως δεν     καθένας τους, έχει λάβει την ευθύνη ενός παιδιού, άλ-
        γίνεται, γιατί όταν θα βγει στην κοινωνία θα αναγκαστεί   λες  φορές  με  συγκροτημένη  προσωπικότητα  και  ισορ-
        να ζήσει χωρίς κάποιον να του κάνει όλα τα χατίρια. Ε-  ροπημένη, σχετικά, συμπεριφορά και άλλοτε ίσως και το
        πίσης, ο ρόλος των γονέων δεν είναι να κακομαθαίνουν   ακριβώς αντίθετο. Παρά ταύτα, υποχρεούται να του με-
        τα παιδιά τους ικανοποιώντας τους όλα τους τα ‘‘θέλω’’   ταδώσει με κάθε μέσο και κάθε κόστος την ψυχική δύ-
        αλλά  να  τα  εκπαιδεύσουν  να  διαχειρίζονται  καταστά-  ναμη  που  αρμόζει  σε  ένα  κόσμιο  άτομο.  Όλοι  τους-
        σεις  στις  οποίες  δεν  θα  έρχονται  όλα  βολικά.  Βέβαια,   χωρίς καμία εξαίρεση-  έχουν κάνει λάθη και αυτό είναι
        υπάρχουν περιθώρια στα οποία τα παιδιά μπορούν να     το μόνο σίγουρο. Μερικοί προσπαθούν για το καλύτερο,
        είναι ευχαριστημένα από τους γονείς τους αλλά δεν πι-  άλλοι πάλι δεν βάζουν τα δυνατά τους. Φυσικά, σημα-
        στεύω πως μπορούν να είναι απόλυτα ικανοποιημένα.     ντικό ρόλο παίζει τόσο η ηλικία, όσο και η διανοητικότη-
                                Στρουμπάκη Ευφροσύνη, Β23     τα  του παιδιού, στην προσπάθεια που καταβάλλουν.  Οι
        Πιστεύω  ότι  υπάρχουν  πάρα  πολλοί  γονείς  οι  οποίοι   ανάγκες του παιδιού διαφοροποιούνται σε κάθε ηλικία
        μπορούν  να  δώσουν  πλήρη  ικανοποίηση  στα  παιδιά   και αυτό είναι φυσικό και πρέπει να γίνει αντιληπτό από
        τους από κάθε άποψη. Για παράδειγμα αν το παιδί ζη-   τον γονέα, διότι αλλιώς πολύ πιθανό να υπάρξουν έντο-
        τήσει κάποιο παιχνίδι να του το αγοράσουν, αν θέλει να   νες  συγκρούσεις.  Μακάρι  οι  γονείς  να  μπορούσαν  να
        ξεκινήσει  κάποια  δραστηριότητα  οι  γονείς  του  να  τον   δώσουν πλήρη ικανοποίηση στα παιδιά τους, αλλά και
        γράψουν στην δραστηριότητα που επιθυμεί κ.ά.          εάν το κατορθώσουν το παιδί μπορεί να μην το αντιλη-
                                      Λυρής Αναστάσης, Β23    φτεί και να μην το εκτιμήσει όσο θα έπρεπε.
                                                                                             Κούση Αικατερίνη, Β2

                                                           27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32