Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο (6η Μαρτίου), όλη την εβδομάδα (4-8/3/2024) υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας διάφορες δράσεις, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όλης της σχολικής κοινότητας, την ανάπτυξη ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος και την προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευημερίας των παιδιών.

Τη Δευτέρα 4/3/2024 πραγματοποιήθηκε η 3η συνάντηση των μελών του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου και των προέδρων των 5μελών Μαθητικών Συμβουλίων των τμημάτων με ψυχολόγους του Κέντρου Πρόληψης "Πυξίδα", με συντονίστρια την κ. Μ. Κυριακίδου και τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής του σχολείου μας, κ. Κ. Τζιαναμπέτη και κ. Θ. Καραγιάννη. Ακολούθησαν δράσεις ευαισθητοποίησης σε τμήματα του σχολείου, που υλοποίησαν τα μέλη του 15μελούς και οι πρόεδροι των 5μελών Μαθητικών Συμβουλίων, με τη βοήθεια και τη στήριξη των ψυχολόγων της "Πυξίδας" και των Συμβούλων Σχολικής Ζωής. Δράση 1: "Τι με κάνει να νιώθω ασφάλεια/ανασφάλεια στο σχολείο;": Μέσα από έναν καταιγισμό ιδεών, τα παιδιά κατέγραψαν στον πίνακα της τάξης ποια πράγματα τους κάνουν να νιώθουν ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον και ποια τους δημιουργούν αίσθημα ανασφάλειας. Δράση 2: "Μηνύματα ενθάρρυνσης και αποδοχής": Στην πλάτη κάθε παιδιού κολλήθηκε ένα φύλλο χαρτιού και κάθε παιδί έγραψε στην πλάτη των άλλων παιδιών ένα θετικό μήνυμα, μια λέξη ή μια φράση που εξέφραζε κάτι καλό για τον/την συμμαθητή/τριά του. Η δραστηριότητα αυτή δημιούργησε μια ατμόσφαιρα ζεστασιάς και ενθάρρυνσης, τονίζοντας τη σημασία της αποδοχής και της αλληλοϋποστήριξης. Σημείο προβληματισμού κατά την υλοποίηση της δράσης, για μας θυμίζει ότι έχουμε ακόμη δρόμο να διανύσουμε μέχρι να εξαλείψουμε τη βία (κυρίως τη λεκτική) από το σχολείο, αποτέλεσε το γεγονός ότι ορισμένα παιδιά (ευτυχώς ελάχιστα) δυσκολεύτηκαν να εκφράσουν θετικά σχόλια για τους/τις συμμαθητές/τριές τους. Δείτε φωτογραφίες από τις δράσεις  ΕΔΩ

Την Παρασκευή 08/03/2024 υλοποιήθηκαν δύο βιωματικά εργαστήρια, διάρκειας 2 διδακτικών ωρών το καθένα (10:10-12:40, 12:50-13:20), με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Κάθε τμήμα συμμετείχε στο ένα από τα δύο εργαστήρια. Ευχαριστούμε την κ. Αικατερίνη Νιζάμη (Σύµβουλο Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών) για τις εισηγήσεις της, με τις οποίες άγγιξε με ευαισθησία το καίριο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού και άφησε ένα σημαντικό αποτύπωμα στην προσπάθειά μας για την πρόληψη του σχολικής βίας και την καλλιέργεια ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος. Ευχαριστούμε, επίσης, την κ. Φιλοθέη Κολίτση (Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων, Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου μας) για τη συμβολή της στην υλοποίηση των εργαστηρίων. Δείτε ενδεικτικές διαφάνειες από την εισήγηση της κ. Νιζάμη  ΕΔΩ  και φωτογραφίες από τη δράση  ΕΔΩ

Άλλες δράσεις: Μαθητές/τριες της Α’ και Β’ τάξης ανάρτησαν τα δικά τους μηνύματα κατά της ενδοσχολικής βίας σε ηλεκτρονικό πίνακα, με υπεύθυνο τον κ. Κ. Τζιαναμπέτη. Τα παιδιά του Γ3, χωρισμένα σε ομάδες, δημιούργησαν συννεφόλεξα, μετά από καταιγισμό ιδεών, στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής (υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Α. Πελέχρα). Οι λέξεις που κυριαρχούν είναι: απελπισία, πόνος, μίσος, απόγνωση, ντροπή, στεναχώρια και θυμός. Δείτε το video με τα συννεφόλεξά τους (σε διάφορες γλώσσες)  ΕΔΩ