Page 26 - SCHOOLARIKI2020
P. 26

ου
                             ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2020 ΤΕΥΧΟΣ 7





        Ο Στέργιος Καραζαφείρης, μαθητής    και  περιθωριοποιούνται.  Τέλος,    θρώπους  τους.  Τέλος,  ο  ανταγωνι-
        του Γ2, μιλά για τον ρατσισμό       παιδιά  τα  οποία  έχουν  μαθησιακές   σμός  και  η  ζήλεια  που  διακατέχει
                                            δυσκολίες και χρειάζονται ενισχυτι-  τους  πνευματικά  φτωχούς  και
        Καταπατώντας  την  αρχή  της  ισότη-  κή  διδασκαλία  αντιμετωπίζουν  κα-  προέρχεται  από  τα  αισθήματα  κα-
        τας, η ιδεολογία του ρατσισμού δι-  θημερινά την απόρριψη και τον οί-   τωτερότητας  που  προκαλούνται
        ακρίνει και διαχωρίζει με τρόπο με-  κτο  των  συνομηλίκων  τους,  με  πι-  από  την  επαφή  με  επιτυχημένους
        ροληπτικό  τους  ανθρώπους  ανάλο-  θανό κίνδυνο να προκληθούν ψυχο-    ανθρώπους τους μετατρέπει σε ρα-
        γα με το χρώμα, το φύλο, την κατα-  λογικές διαταραχές.                 τσιστές,  οι  οποίοι  προσπαθούν  να
        γωγή,  τη  θρησκεία,  τις  ιδεολογίες   Τα αίτια του ρατσισμού είναι ποικί-  βρουν  κάποιο  ελάττωμα των συ-
        και το επάγγελμά τους. Ο ρατσισμός   λα,  με  σημαντικότερα  την  έλλειψη   νανθρώπων τους για να χαρακτηρι-
        είναι ένα φαινόμενο που δεν εμφα-   ανθρωπιστικής  παιδείας  και  την   στούν ως «ανώτεροι».
        νίζεται  τοπικά,  αλλά  παρατηρείται   πνευματική  ένδεια.  Τα  άτομα  που   Είναι αναγκαίο λοιπόν να εντατικο-
        σε όλες τις ανθρώπινες κοινωνίες σε   δεν γνωρίζουν αξίες, όπως η ισότη-  ποιηθούν  οι  προσπάθειες  για  μια
        παγκόσμιο  επίπεδο  και  είναι  μια   τα,  η  δικαιοσύνη,  η  ειρήνη  και  ο   κοινωνία  πιο  δίκαιη  και  πολιτισμέ-
        από τις χειρότερες μάστιγες της κοι-  σεβασμός  παρασύρονται  ευκολότε-  νη. Σε αυτή την κοινωνία ο άνθρω-
        νωνίας.                             ρα  και  υιοθετούν  διάφορες  προκα-  πος  θα  μπορεί  να  ξεδιπλώσει  τα
        Όλοι  μας,  ανεξαρτήτως  ηλικίας,   ταλήψεις , οι οποίες δεν ανταποκρί-  ταλέντα του χωρίς τη συνεχή κριτική
        μπορεί να έχουμε υπάρξει θύματα ή   νονται  στην  πραγματικότητα.  Επι-  των άλλων. Ο μόνος τρόπος να επι-
        μάρτυρες  ρατσιστικής  συμπεριφο-   πλέον,  όσοι  δεν  καλλιεργούνται   τευχθεί αυτό είναι η εξάλειψη κάθε
        ράς που εκδηλώθηκε μέσα στο σχο-    πνευματικά περιορίζουν τους ορίζο-  ρατσιστικής ιδέας, από την ανοιχτή
        λικό περιβάλλον. Αρχικά, στις αυλές   ντές τους, γεγονός που αδρανοποιεί   σε  όλους  κοινωνία,  μέσα  από  την
        των σχολείων ασκείται συχνά λεκτι-  τη  σκέψη  τους  και  συμβάλλει  στην   πνευματική  και  ανθρωπιστική  μόρ-
        κή  και  σωματική  βία  προς  τους   εύκολη χειραγώγησή τους. Με αυτό   φωση των ανθρώπων.
        συμμαθητές μας, κυρίως σε αυτούς    τον  τρόπο,  υιοθετούν  ά-
        οι  οποίοι  έχουν  κάποια  αναπηρία.   κριτα κάθε είδους στερεό-
        Επιπρόσθετα,  ρατσιστική  συμπερι-  τυπο  το  οποίο  διαφημίζε-
        φορά  παρατηρείται  μέσα  στις  σχο-  ται συνέχεια μέσα από την
        λικές τάξεις λόγω της επίδοσης των   προπαγάνδα  των  Μέσων
        μαθητών.  Μαθητές  οι  οποίοι  είναι   Μαζικής  Ενημέρωσης  και
        επιμελείς  και  διακρίνονται  για  το   σχετίζεται με τους συναν-
        βαθμό  τους  αποκαλούνται  «φυτά»
                 Π α ι δ ι κ ή   ε ρ γα σί α

        Ο Στέργιος Καραζαφείρης (Γ2) και Εβελίνα Τζάρτζη (Γ6) κατα-
        θέτουν τις απόψεις τους για μία από τις κατάφωρες παρα-    1.  Τα παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα περι-
        βιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την παιδική εργασία       βάλλον  που  τους  παρέχει  τα  αναγκαία  υλικά

        του Στέργιου Καραζαφείρη                                      αγαθά       (στέγη,     ρούχα,      τροφή)
         Η παιδική εργασία μαστίζει τον κόσμο από αρχαιοτάτων χρό-    και διασφαλίζει τη σωματική, νοητική,  συναι-
        νων. Θεωρείται αποτρόπαια και αποδοκιμάζεται ή και τιμωρεί-   σθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.
        ται από τις περισσότερες κοινωνίες. Ωστόσο, μελέτες δείχνουν  2.  Τα  παιδιά  έχουν  δικαίωμα  στην  ιατρική  πε-
        ότι, παρά τις όποιες αντιδράσεις, η μάστιγα αυτή εξακολουθεί   ρίθαλψη  και  φροντίδα,  τους  εμβολιασμούς,
        να υπάρχει σε πολλές χώρες, ακόμη και στις προηγμένες. Κατά   τη νοσηλεία, κ.λπ.
        τη γνώμη μου η παιδική  εργασία είναι  εγκληματική, καθώς  3.  Τα  παιδιά  έχουν δικαίωμα  προστασίας  από
        πρώτα  από  όλα,  αποτρέπει  τα  παιδιά  από  το  να  επικεντρω-  κάθε μορφής κακομεταχείριση: βία, παραμέ-
        θούν στο σχολείο και μειώνει τις πιθανότητες να σπουδάσουν    ληση,  κακοποίηση  (σωματική,  λεκτική,  ψυχο-
        και να εξασφαλίσουν μια καλύτερη ζωή. Επιπρόσθετα, οι συν-    λογική,  σεξουαλική)  και  εκμετάλλευση,  μέσα
        θήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται τα παιδιά είναι συνήθως   και έξω από την οικογένεια.
        απάνθρωπες  και  πολύ  ανθυγιεινές  οδηγώντας  τα  σε  μακρο-  Συμπερασματικά λοιπόν η χρησιμοποίηση των
        χρόνια αναπνευστικά προβλήματα, διάφορες μορφές καρκίνου  παιδιών  ως  εργατικό  δυναμικό  παραβιάζει  κατά-
        και μικρό προσδόκιμο ζωής.                                 φωρα τα δικαιώματά τους.
        Σύμφωνα με τη διεθνή σύμβαση για τα δικαιώματα του παι-
        διού που υπογράφηκε το 1989:
                                   Βιβλιογραφία: https://www.synigoros.gr/?i=childrens-rights.el.daleaflets
                                                           26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31