Page 18 - SCHOOLARIKI2021
P. 18

ου
                             ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ    ΙΟΥΝΙΟΣ 2021      ΤΕΥΧΟΣ 8





        Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τμημάτων της Β’ τάξης, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κυρία Βιβή Κούκ-
        κου, έλαβαν μέρος στη σχολική καμπάνια «Zero Waste: Τα σχολεία μπορούν», που πραγματοποιήθηκε από την
        οργάνωση   “ΑΝΤΙΓΟΝΗ-Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και
        τη Μη Βία” στο πλαίσιο του έργου "Zero Waste Strategy: Methods and Implementation in the Black Sea Basin".

        Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας συμμετείχαν σε διαδραστικά, συμμετοχικά εργαστήρια, όπου ενημερώθηκαν και
        ευαισθητοποιήθηκαν για το ζήτημα των απορριμμάτων ενώ ταυτόχρονα ανέπτυξαν καλές πρακτικές για τη μείωση
        τους.

        Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες συνέδεσαν το ζή-
        τημα των απορριμμάτων με διάφορα περιβαλλοντικά,
        κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα και αποτύπω-
        σαν τις ιστορίες τους σε διαδραστικούς ηλεκτρονικούς
        πίνακες (εννοείται πώς η πανδημία δεν σταμάτησε τη
        δράση τους!)

        Έπειτα, έπαιξαν παιχνίδια ρόλων, όπου προσπάθησαν
        να μπουν στη θέση ορισμένων παιδιών, των οποίων η
        ζωή πλήττεται από τα απορρίμματα. Σε ένα από τα συ-
        γκινητικά κείμενα που μοιράστηκαν μαζί μας, μία μα-
        θήτρια γράφει σχετικά με τις εξαγωγές ηλεκτρι-
        κών/ηλεκτρονικών αποβλήτων σε φτωχές χώρες:

          «Στο χωριό μου, αλλά και στα γύρω χωριά έχουν μαζευ-
          τεί σωροί από εξαρτήματα χαλασμένων υπολογιστών
          στα χωράφια και δίπλα στο ποτάμι. Δεν μπορούμε πλέ-
          ον να τα καλλιεργήσουμε και το ποτάμι έχει μολυνθεί.
          Εμείς πλέον είμαστε υπάλληλοι στις επιχειρήσεις ανα-
           κύκλωσης υπολογιστών. Στεναχωριέμαι πολύ για αυτό
          καθώς και για το γεγονός ότι ο υπεύθυνος μας χτυπάει
           άμα τολμήσουμε να μιλήσουμε μεταξύ μας ή όταν αρ-             Δημιουργία ιστορίας σε ηλεκτρονικό
          γούμε. Δεν ξέρω πώς λειτουργούν οι υπολογιστές, ξέρω                   διαδραστικό πίνακα.
          μόνο να τους διαχωρίζω. Δουλεύουμε, όλη μέρα κάθε
          μέρα, μικροί-μεγάλοι για ελάχιστο χρηματικό ποσό.
                                                                        Εννοείται πώς μετά από όλα όσα μά-
          Αυτό γίνεται και στις άλλες επιχειρήσεις. Τα παιδιά
           πλέον δεν πάμε σχολείο.»                                     θαμε για το ζήτημα των απορριμμά-
                                                                        των, έπρεπε να αναλάβουμε δράση!!!






                                                                          Γνωρίζατε ότι πολλά από τα υλι-

                                                                          κά που καταλήγουν στα σκουπί-
                                                                           δια μας, μπορούν να χρησιμο-
                                                                           ποιηθούν σε διάφορες κατα-

                                                                          σκευές; Για ρίξτε μία ματιά σε

                                                                             κάποια από τα έργα μας!



                 Ποδοσφαιράκι από… παλιά μανταλάκια!

                                                           18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23