Page 21 - index
P. 21

ου
                            ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΙΟΥΝΙΟΣ 2023      ΤΕΥΧΟΣ 11
                                                                                        μοποιήσουν  στο  μέλλον,
                                                                                        αναζητώντας  λύσεις  στα
                                                                                        μελλοντικά   προβλήματα
        της Ολυμπίας Στράνταρη
        Ένα πολιτιστικό πρόγραμμα γεννιέται όταν «κάτι» κινεί                           της ζωής.
                                                                                        Όταν   μπή-
        τον εσωτερικό μας κόσμο και δημιουργεί κύκλους ομό-
        κεντρους  που  φέρνουν  στην  επιφάνεια  ιδέες,  ανασύ-  καμε στον ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ οδηγηθή-
        ρουν  επιθυμίες  και  κινητοποιούν  κρυμμένες  δυνάμεις.   καμε σε εντυπωσιακά μνημεία, φρούρια
        Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιδέα του Πολιτιστικού μας προ-  και  οχυρωματικά  έργα,  μοναστήρια  και
        γράμματος.                                            τόπους … απομόνωσης. Οι εντυπωσιακές εικόνες και η
                                                              επίδραση των Ενετών στα μνημεία αυτά , έκανε πιο έ-
        Μια  αφορμή  υπήρξαν  τα    παιδιά  που  με  τη  ζωντάνια
        τους μας καλούσαν να βρούμε ιδέες για δημιουργικότη-  ντονη την επιθυμία να τα επισκεφτούμε και να ζήσουμε
                                                                                       ιστορίες που πλάσαμε με τη
        τα. Έτσι προέκυψαν  ιδέες για ενασχόληση με πολιτιστι-
        κές ψηφίδες του τόπου μας που επέδρασαν σε άλλους                              φαντασία μας περπατώντας
        ευρωπαϊκούς λαούς, αλλά που  συνταιριάστηκαν ταυτό-                            στις  πολεμίστρες  και  κάτω
        χρονα  με τις ψηφίδες  άλλων λαών στο πέρασμα  του                             από ιστορικές αψίδες.
        χρόνου.  Τέλος  η  επιθυμία  μας  να  έχουμε  βιωματική                        Τα μουσικά περάσματα από
        γνώση  του  τόπου  και  της  ιστορίας  μας,  κινητοποίησε                      τον  ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ,  το  εμ-
        τον σχεδιασμό ενός μεγάλου ταξιδιού. Έτσι ξεκίνησε το                          βληματικό     δημιούργημα
                                                              της  Κρητικής  λογοτεχνίας  που  ενέπνευσε  τόσους  πολ-
        ταξίδι μας με τίτλο: «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ
                                                              λούς  δημιουργούς,  μέχρι  τις  ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ,  τα  λαϊκά
        ΚΡΗΤΗ». Έτσι ξεκίνησε και το ταξίδι μας για την Κρήτη.
        Οι συναντήσεις μας κάθε Πέμπτη μας έφερναν όπως τα    δημιουργήματα    των  Κρητικών  που  μιλούν  για  αιώνια
        κύματα της θάλασσας , άλλοτε κοντά και άλλοτε μακριά.    αγάπη και αγνό έρωτα , αρετή και ήθος πλαισίωσαν το
        Χαράξαμε τους στόχους και ορίσαμε τα βήματα. Άλλοι    πολιτιστικό μας πέρασμα στην τέχνη της μουσικής.
        βάδισαν  σταθερά  σε  όλες  τις  συναντήσεις  και  κατέθε-  Τέλος η φυγή από την Κρήτη και  η παρουσία του ΔΟ-
        σαν την παρουσία τους και τις ιδέες τους  κι άλλοι  έφε-  ΜΙΝΙΚΟΥ   ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥ-
                                                              ΛΟΥ,  EL  GRECO  στους  καλ-
        ραν υλικό για να συνθέσουμε μια εικόνα του τόπου που
        θα επισκεπτόμασταν.                                   λιτεχνικούς  κύκλους  της
                             Περάσαμε  από  τον  ΤΟΠΟ  ΤΟΥ    Ιταλίας και της Ισπανίας μας
                             ΜΥΘΟΥ,    μαθαίνοντας  μύθους    μετέφερε    στις  ιδιαίτερες
                             της Κρήτης που  οι αρχαίοι Έλλη-  συνθήκες   όσον  αφορά  την
                             νες  δημιούργησαν  προσπαθώ-     τέχνη   της   Αναγέννησης
                             ντας  να  ορίσουν  ή  να  ερμηνεύ-  στην Ευρώπη. Μέσα από τόσο γρήγορα και εντυπωσια-
                                                                                    κά άλματα στην ιστορία, περά-
        σουν τη ζωή τους. Είδαμε έργα τέχνης όλων των περιό-
        δων της ιστορίας και θαυμάσαμε τον πλούτο της. Παί-                         σαμε  όμορφα  και    δημιουργή-
        ξαμε  μουσικές  καρέκλες  αναζητώντας  τους  κρητικούς                      σαμε μέσα μας νέες βάσεις  και
        μύθους, χορέψαμε στους ήχους της κρητικής λύρας  και                        αφετηρίες  για  νέα  περάσματα
        δεθήκαμε με τον μίτο της Αριάδνης για να βγούμε από                         και πολλή δημιουργία.
        τον λαβύρινθο των μύθων. Κάποιοι κατάφεραν να τους
        ξεμπλέξουν,  άλλοι  κρατούν  τον  μίτο  και  θα  τον  χρησι-
        Μάθημα ζωής από τον κ. Δημήτρη Αντωνίου στην Α' και τη Γ' τάξη

                                               Την Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023 πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας εκ-
                                               παιδευτική  δράση  με  στόχο  την  ενημέρωση  και  ευαισθητοποίηση  των
                                               μαθητών/τριών. Κύριος  ομιλητής ήταν  ο  κ. Αντωνίου  Δημήτριος,  από-
                                               φοιτος  του  Τμήματος  Φυσικής  του  Α.Π.Θ.  με  μεταπτυχιακές  σπουδές
                                               στην οικονομική επιστήμη στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, άτομο με κι-
                                               νητική αναπηρία εξαιτίας τροχαίου ατυχήματος, ο οποίος πραγματοποιεί
                                               πληθώρα εκπαιδευτικών δράσεων στα σχολεία με στόχο την ευαισθητο-
                                               ποίηση  των  μαθητών  και  τη  διαμόρφωση  σωστής  κυκλοφοριακής  συ-
                                               μπεριφοράς. Η δράση είχε διάρκεια δύο διδακτικές ώρες και συμμετεί-
                                               χαν όλα τα τμήματα της Γ’ τάξης (μία διδακτική ώρα) και όλα τα τμήματα
                                               της Α’ τάξης (μία διδακτική ώρα). Ο Δημήτρης Αντωνίου στα 16 του χρό-
        νια παρασύρθηκε από αυτοκίνητο έξω από το σχολείο του και έμεινε ανάπηρος. Αφηγήθηκε το τροχαίο ατύχημα
        που τον καθήλωσε σε αναπηρικό αμαξίδιο, επεσήμανε τη σοβαρότητα που πρέπει να διέπει κάθε οδηγό και πεζό
        όταν κινείται στο δρόμο και τελικά καθήλωσε ο ίδιος τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α' και Γ' τάξης, δείχνοντας
        την αισιοδοξία και τη δύναμη ψυχής που του επιτρέπουν ακόμη να ονειρεύεται.

                                                           21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26