Page 6 - Schoolariki_2025
P. 6
ου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2025 ΤΕΥΧΟΣ 13
Μαθήματα Ζωής και Αισιοδοξίας
O Δημήτρης Αντωνίου κοντά στους μαθητές της Φιλαναγνωσίας
«Ο ΤΖΙΜΗΣ ΚΑΙ Ο ΤΖΙΝΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ»
Υποδεχτήκαμε την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 ένα ξεχωριστό ζευγάρι: Τον Δημήτρη Αντωνίου, μια φωτεινή προσω-
πικότητα της πόλης, που προβάλλει τη δύναμη του ανθρώπου μέσα στις αντιξοότητες, μαζί με τη Βάσια του που τον
συντροφεύει στις δράσεις του και αφουγκράζεται τις ανάγκες του. Αφορμή στάθηκε το βιβλίο του « Ο ΤΖΙΜΗΣ ΚΑΙ Ο
ΟΥ
ΤΖΙΝΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ». Η ομάδα της Φιλαναγνωσίας Του 1 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ και οι μαθητές
του τμήματος Α3 είχαν την τιμή να τους γνωρίσουν και να συνομιλήσουν μαζί τους. Ο Δημήτρης είναι συγγραφέας
πολλών βιβλίων που σκοπό έχουν να αφυπνίσουν την κοινότητα για τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρίες,
αλλά και να μεταδώσουν μήνυμα αισιοδοξίας. Ήταν μια συνάντηση από εκεί-
νες που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας.
Σε ένα ζεστό και φιλικό κλίμα ο Δημήτρης, ένας 34χρονος νέος με όραμα και
όρεξη για πολλά, μας μίλησε για την ημέρα που ένας απροσδόκητος τραυμα-
τισμός στα 16 του χρόνια, χωρίς δική του υπαιτιότητα, τον οδήγησε στην τε-
τραπληγία και τον ανάγκασε μετά από πολλές εγχειρήσεις και νοσοκομειακές
εμπειρίες να κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Μέσα από αυτήν του την περι-
πέτεια, με μια αφήγηση «ποταμό», μας μετέδωσε τη ΘΕΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ
απέναντι στις δυσκολίες που αναπόφευκτα θα αντιμετωπίσουμε. Μίλησε για
την αξία της ΦΙΛΙΑΣ και πώς αυτή χτίζεται, αλλά και πώς υπηρετεί τον άν-
θρωπο. (Ο ίδιος με τη στήριξη των φίλων και δικών του ανθρώπων ξαναβρήκε
«όσα του άρεσαν κι όσα μπορούσε να κάνει»). Παρουσίασε την έννοια της ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ως χάρισμα, αλλά και ως
κάτι που μπορούμε να μάθουμε. Μας μετέδωσε την αγάπη για ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, για ΕΚΦΡΑΣΗ μέσα από την
ΤΕΧΝΗ και μας ανέλυσε με τον δικό του τρόπο την έννοια της ΕΥΤΥΧΙΑΣ και της ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (είτε ως μια κα-
τάσταση διαχρονική είτε ως ένα σύνολο ευτυχισμένων στιγμών). Έθιξε με χιούμορ τα προβλήματα που αντιμετω-
πίζει ο κινητικά ανάπηρος, την ανάγκη να μελετάμε και να αναζητούμε λύσεις στα προβλήματα και μας παρότρυνε
να αλλάξουμε τη νοοτροπία που θέλει τον ανάπηρο να είναι αδύναμος. Φυσικά μέσα από την πορεία της ζωής του
αντλήσαμε και τις ενδιαφέρουσες βιβλιοπροτάσεις του, αλλά και τις ταινίες που τον επηρέασαν και τον εμπνέουν
στη ζωή.
Η ζωή του είναι γεμάτη με καθημερινές επισκέψεις και επαφές με νέους και νέες των σχολείων της χώρας αλλά και
πολλές άλλες δημιουργικές δραστηριότητες. Τα όνειρά του που επεκτείνονται σε πολλές μορφές τέχνης, ακόμη και
του χορού, δείχνουν ότι όχι μόνο δεν είναι αδύναμος, αλλά απεριόριστα δυνατός και ανεξάντλητος!
Οι παρακάτω σκέψεις μεταδόθηκαν ως στάση ζωής και φυσικά δεν άφησαν κανέναν ασυγκίνητο. Ο Δημήτρης
ήταν ένας ποταμός σκέψεων και ιδεών που φιλοσοφημένα αποκόμισε μέσα από προσωπική εμπειρία. Η αισιο-
δοξία είναι κάτι που δουλεύεται και μαθαίνεται.
Πιστεύει ότι οι ιδέες πρέπει να ταξιδέψουν.
Το βιβλίο το έχεις όποτε είσαι στον χώρο, στον χρόνο στην ασφάλειά σου, με δική σου επιλογή, χωρίς πίεση.
Για τον καθένα είναι διαφορετική η κατάλληλη ώρα που θα ανοίξει ένα βιβλίο.
Κορυφαία μηνύματα πήρε από την ταινία που τον ενέπνευσε και τον ξαναγύρισε στο σχολείο. Η ταινία έχει τίτ-
λο «Ένας υπέροχος άνθρωπος». Αυτή η ταινία τον ξαναγύρισε στο σχολείο, του έδωσε όρεξη για μαγικά πράγ-
ματα, τον οδήγησε στην τέχνη.
Σπούδασε Φυσική γιατί ήταν καλός στα μαθηματικά, ενώ του άρεσε να χορεύει breakdance και να ζωγραφίζει
graffiti. Μέσα από τις εμπειρίες της ζωής κατάλαβε ότι ένα 50% των μαθητών έχει έφεση στην ακαδημαϊκή
γνώση και τις επιστήμες, αλλά ένα εξίσου σημαντικό ποσοστό έχει έφεση στις τέχνες. Ο ίδιος ένιωθε υπέροχα
6