Page 18 - SCHOOLARIKI_2018
P. 18

ου
                             ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΜΑΪΟΣ 2018      ΤΕΥΧΟΣ 5
           Η επίσκεψή μας στη Γερμανία, την Ολλανδία και το Βέλγιο



                                            Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, εκπονήθηκαν στο σχολείο μας τρία πολιτι-
                                            στικά προγράμματα με θέματα: «Ο ρομαντισμός στη Γερμανία» (υπεύθ.
                                            καθηγήτρια: Ζημάνη Βούλα), «Βρυξέλλες, η πόλη που χτυπά η καρδιά της
                                            Ευρώπης: Η πόλη των κόμικς έχει γεύση σοκολάτας» (υπεύθ. καθηγήτρια:
                                            Παπαδοπούλου Μαρία) και «Ρομαντικοί συνθέτες του 19ου αιώνα» (υ-
                                            πεύθ. καθηγήτρια: Παπαναστασίου Δήμητρα), στα πλαίσια των οποίων
                                            πραγματοποιήθηκε 5μερη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Γερμανία, την Ολ-
                                            λανδία και το Βέλγιο (19-23/4/2018).




                                                                         Στο  πρόγραμμα  με  τίτλο  «  Ο  Ρομαντισμός
                                                                         στη  Γερμανία»  συμμετείχαν  18  μαθη-
                                                                         τές/τριες της Β’ και Γ’ τάξης του Γυμνασίου
                                                                         μας.
                                                                         Στόχος μας ήταν να εντοπίσουμε τα χαρα-
                                                                         κτηριστικά του καλλιτεχνικού ρεύματος του
                                                                         Ρομαντισμού,  τις  διαφορές  του  Ρομαντι-
                                                                         σμού από τον Κλασικισμό, να ασχοληθούμε
                                                                         με τον Ρομαντισμό στη Γερμανία (στη λογο-
                                                                         τεχνία,  τη  ζωγραφική  και  την  αρχιτεκτονι-
                                                                         κή) και να γνωρίσουμε γερμανούς ρομαντι-
                                                                         κούς καλλιτέχνες.

        Στην  πρώτη  μας  συνάντηση  χωριστήκαμε  σε  6  ομάδες  ο, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε πόλεις της βο-
        και στις περίπου 15 συναντήσεις που πραγματοποιήθη-   ρειοδυτικής Γερμανίας που σχετίζονται με τον Ρομαντι-
        καν παρουσιάζαμε κάθε φορά τις εργασίες μας, είτε σε  σμό (Ντίσελντορφ, Κολωνία), να δούμε από κοντά πίνα-
        μορφή PowerPoint, είτε τις διαβάζαμε από κείμενα που  κες  με  τους  οποίους  ασχοληθήκαμε  στις  συναντήσεις
        είχαμε οι ίδιοι/ες συντάξει.                          μας,  να  διευρύνουμε  τους  ορίζοντές  μας,  όσον  αφορά

        Παρουσιάσαμε  εργασίες  για  το  κίνημα  του  Ρομαντι-  την έκταση του ελληνισμού, να γνωρίσουμε από κοντά
        σμού,  για  τις  διαφορές  του  από  τον  Κλασικισμό,  για   τη  λειτουργία  ενός  ελληνικού  σχολείου  στο  εξωτερικό
        τους  κυριότερους  εκπροσώπους  του  Ρομαντισμού  στη   και φυσικά να εξασκήσουμε τις γνώσεις μας στις ξένες
        λογοτεχνία, τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική και ει-  γλώσσες  και  να  ζήσουμε  από  κοντά  έναν  τρόπο  ζωής
        δικότερα για τον Γκαίτε και τον Σίλλερ, τα έργα τους και   διαφορετικό από τον δικό μας.
        τα αποφθέγματά τους.                                  Κατά την επίσκεψή μας στο Γυμνάσιο του Ντίσελντορφ
        Σε αυτές τις συναντήσεις (οι οποίες γίνονταν εκτός ωρο-  είχαμε  προετοιμαστεί  να παρουσιάσουμε  εργασίες και
        λογίου  προγράμματος)  είχαμε  την  ευκαιρία  να  γνωρι-  των 3 πολιτιστικών προγραμμάτων, όμως μας πρόδωσε
        στούμε καλύτερα, μιας και προερχόμασταν από διαφο-    η τεχνολογία (δεν «έπαιζαν» τα βίντεο   ). Τραγουδή-
        ρετικά τμήματα της Β’ και Γ’ τάξης.                   σαμε όμως την «Ωδή στη Χαρά» του Μπετόβεν σε στί-
        Με αφορμή το πρόγραμμα αυτό δεχτήκαμε πρόσκληση       χους του Σίλλερ που είχαμε ετοιμάσει σε 3 γλώσσες (ελ-
        από το ελληνικό Γυμνάσιο του Ντίσελντορφ, για μια ε-  ληνικά, γερμανικά, γαλλικά), ανταλλάξαμε απόψεις και
        πίσκεψη στο σχολείο τους, με στόχο την προώθηση της   είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε νέες γνωριμίες.
        γερμανοφωνίας  και  την  σύνδεση  με  τον  ομογενειακό  Ήταν μια ευκαιρία να ζήσουμε μια αξέχαστη εμπειρία.
        πολιτισμό.                                            Πολλοί από εμάς ταξίδεψαν πρώτη φορά εκτός Ελλάδος
        Κατά την πολυήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη (19-23 Α-    και για άλλους ήταν το πρώτο τους ταξίδι με αεροπλάνο.
        πριλίου 2018) στη Γερμανία, την Ολλανδία και το Βέλγι-  Εμπειρίες που θα μας μείνουν αξέχαστες!
                                                                                 Διαβάστε περισσότερα στη σελίδα:
                                    http://gym-pefkon.thess.sch.gr/autosch/joomla15/images/schoolariki/zimani2018.pdf

                                                           18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23