Page 8 - SCHOOLARIKI_2018
P. 8

ου
                             ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΜΑΪΟΣ 2018      ΤΕΥΧΟΣ 5

           Δράσεις ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό

                        «Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει της 6ης Μαρτίου Σχολικής Ημέρας Ενάντια στην Ενδοσχολική
                       Βία και Εκφοβισμό πραγματοποίησε για 5η συνεχή χρονιά μια σειρά δράσεων και εκδηλώσεων για
                       την ευαισθητοποίηση του κοινού. Η σημαντικότερη δράση είναι η ίδια η φωνή των παιδιών και τα
                       μηνύματα τους ενάντια σε αυτό το φαινόμενο.
        Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν και δημιούργησαν το δικό τους μήνυμα.
                                                                                  Με  τα  σώματά  τους  και  με  τις
                                                                                  τσάντες τους στην αυλή του σχο-
                                                                                  λείου  σχημάτισαν  το  σύνθημα
                                                                                  ΜΙΛΑ  ΤΩΡΑ,  με  τη  βοήθεια  των
                                                                                  εκπαιδευτικών  Γαγάτση  Ελένης
                                                                                  (οικονομολόγου)  και  Φετφατζί-
                                                                                  δου  Βιολέτας  (γυμνάστριας).  Πα-
                                                                                  ρά  το  πάρα  πολύ  κρύο  που  είχε
                                                                                  εκείνη  την  ημέρα  τα  παιδιά  το
                                                                                  χάρηκαν πραγματικά!


                            Στο πλαίσιο της Πανελλήνι-  τες  ασκήσεις  γνωριμίας  (breaking  ice  activities)  που  γίνονται
           Βιωματική
                            ας  ημέρας  κατά  της  σχολι-  προκειμένου η ομάδα να  δεθεί, μέσω της ομαδοσυνεργατικής
            μάθηση          κής  βίας  και  του  εκφοβι-  μεθόδου, προβληματίστηκαν σχετικά με το ποιο ειναι το «α-
               και          σμού οι μαθητές της Γ’ τά-  ντίθετο»  του εκφοβισμού και πώς μπορεί αυτό να υπάρξει. Οι
            σχολικός        ξης του σχολείο μας συμμε-  ιδέες ήταν πολλές: η ισότητα, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση, η
          εκφοβισμός        τείχαν  σε  μία  σειρά  απο  αλληλεγγύη. Έτσι, στο τελικό στάδιο κάθε ομάδα παρουσίασε
                            βιωματικές  δράσεις.  Βιω-  στην  ολομέλεια  με  τη  μορφή  ανθρώπινων  γλυπτών  τη  μετά-
        ματική ονομάζεται η μάθηση που πραγματοποιεί-   βαση από τον εκφοβισμό στην αποδοχή. Οι παρουσιάσεις ή-
        ται μέσα από δραστηριότητες στις οποίες οι επι-  ταν πραγματικά μοναδικές καθώς με μία μονάχα σκηνή θα έ-
        μορφούμενοι  συμμετέχουν  ενεργά  με  σκοπό  να  πρεπε να παρουσιάσουν ολόκληρο το συναίσθημα που κρύβε-
        δημιουργήσουν «βίωμα», να οικειοποιηθούν δη-    ται  πίσω  απο  τις  λέξεις  φόβος,  στεναχώρια,  σκοτάδι,  πίεση,
        λαδή το προς εξέταση αντικείμενο. Τα οφέλη της  μεταμέλεια, αποδοχή, αλληλεγγύη!
        βιωματικής  μάθησης  είναι  πολλαπλά  καθώς  οι
        επιμορφούμενοι ξεφεύγουν απο το παραδοσιακό
        πλαίσιο της «μετωπικής διδασκαλίας» και εκπαι-
        δεύονται  σε  κοινωνικές  δεξιότητες  προσαρμόζο-
        ντας  οι  ίδιοι την  εξέλιξη  του  αντικειμένου.  Κατά
        την  πρώτη  διδακτική  ώρα  οι  μαθητές  παρακο-
        λούθησαν μια παρουσίαση για τον σχολικό εκφο-
        βισμό και στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε ανά-
        λυση  αποσπασμάτων  κινηματογραφικών  ταινιών
        στο  συγκεκριμένο  θέμα.  Οι  μαθητές    είχαν  την
        ευκαιρία  να  σχολιάσουν  ποιοι  είναι  οι  ρόλοι  σε
        ένα περιστατικό εκφοβισμού (θύτης, θύμα, παρα-
        τηρητές), τι χαρακτηριστικά διακρίνουν τον κάθε
        ρόλο,  ποιο  ειναι  το  μοτίβο  της  αντίδρασης  του
        κάθε εμπλεκόμενου και πώς μπορεί να ενεργήσει.
        Κατά τη δεύτερη διδακτική ώρα υλοποίησαν μία
        σειρά βιωματικών δράσεων. Έπειτα απο τις πρώ-



                                                            8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13