Page 25 - Schoolariki_2024
P. 25

ου
                          ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΙΟΥΝΙΟΣ 2024      ΤΕΥΧΟΣ 12




        Μια βαριά σκιά που σκεπάζει τη σχολική ζωή!  Προσπαθούμε με
        την ενεργό μας στάση να την διώξουμε.
        Ακόμη και ένα ποίημα μπορεί να βοηθήσει σ΄αυτό. Είναι το
        ποίημα της Δανάης Δοξόγλου

        Άλλοι τρέχουν και φοβούνται,
        άλλοι μένουν και πολεμούν.                                    Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης "Σχολείο χω-
        Μα από ένα πράγμα τους προκαλούν.                             ρίς Βία: Πρόληψη και Διαχείριση" για το σχολι-
                                                                      κό έτος 2023-2024, οι μαθητές/τριες των τμη-
        Το bullying…                                                  μάτων Α1, Α2 και ορισμένοι/ες μαθητές/τριες
        Λεκτικό και σωματικό,                                         της  Β'  τάξης  υλοποίησαν  μια  επίκαιρη  και  α-
        ο φόβος στα μάτια των παιδιών.                                ξιέπαινη δράση! Με στόχο την ευαισθητοποί-
                                                                      ηση,  τον  προβληματισμό  και  τη  δημιουργική
        Άλλοι κλαίνε, άλλοι θυμώνουν.                                 έκφραση γύρω από το φαινόμενο της βίας και
        Άλλοι μιλούνε κι άλλοι μένουν σιωπηλοί.                       του  εκφοβισμού,  δημιούργησαν  ένα  ηλεκτρο-
        ΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ ΑΥΤΗ Η ΣΙΩΠΗ!                               νικό  padlet  με  τίτλο "Μνημόνιο  κατά  της  Βί-

        Άλλοι το έχουν για μυστικό...                                 ας". Το padlet, πλούσιο σε ιδέες, μηνύματα και
        ΚΑΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ Μ΄ΑΥΤΟ;                                        προσεγγίσεις, παρουσιάστηκε  στα τμήματα Α3
                                                                      και  Α4,  ενισχύοντας  περαιτέρω  τη  συζήτηση
        ΝΤΡΟΠΗ! Ντροπή  που δεν υπάρχει ελευθερία,                    και την ευαισθητοποίηση για την καταπολέμη-
        που δεν υπάρχει δικαιοσύνη...                                 ση της βίας στο σχολικό περιβάλλον. Η δράση
        Και δεν βοηθάτε, για να πάψει αυτή η φήμη.                    αυτή,  με  συντονιστές  τους  εκπαιδευτικούς
                                                                      Κωνσταντίνο  Τζιαναμπέτη,  Αντωνία  Ντιλούδη,
        Θύτες, μπήτε στη ζωή ενός θύματός σας.                        Αθηνά Νίκου και Μαρία Παπαδοπούλου, απο-
        Και δείτε τη ζωή από άλλη πλευρά,                             τελεί  ένα  σημαντικό  βήμα  προς  την  επίτευξη
        μήπως κι αλλάξετε μυαλά.                                      του  βασικού  στόχου: την  εξάλειψη  της  βίας
                                                                      και    του    εκφοβισμού     στο    σχολείο
        Θύματα, μην μένετε στη σκιά.                                  μας. Συγχαρητήρια στην ομάδα δράσης και στα
        Αντιθέτως μιλήστε δυνατά.                                     παιδιά για τα πολύ εύστοχα σχόλια που ανάρ-
        Πείτε το πώς νιώθετε                                          τησαν στο padlet!   Δείτε το στη διεύθυνση:
        Και μην τρέμετε άλλο πια.                                      https://padlet.com/dtzgym/padlet-s6ccs42b29xwoo2r
        Έχετε μια ασπίδα...
        Ονόματι, ΑΛΗΘΕΙΑ.

                              ΟΜΙΛΟΣ «Γνωριμία με τις Φυσικές Επιστήμες»

        Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, μαθητές/τριες της Γ' τάξης συμμετείχαν στον όμιλο με τίτλο: "Γνωριμία με τις Φυσι-
        κές Επιστήμες". Ο όμιλος είχε ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με τις βασικές έννοιες και αρχές της
        Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας, μέσω βιωματικών ασκήσεων και εργαστηριακών δραστηριοτήτων.
        Κατά τη διάρκεια του ομίλου πραγματοποιήθηκαν:
          Εργαστηριακές ασκήσεις Φυσικής: Οι μαθητές πραγματοποίησαν πειράματα για να μελετήσουν βασικές έννοι-
            ες της Φυσικής π.χ. ηλεκτρισμός
          Εργαστηριακές ασκήσεις Χημείας: Οι μαθητές διεξήγαγαν πει-
            ράματα για να κατανοήσουν βασικές χημικές έννοιες, όπως οι
            παρασκευές υδατικών  διαλυμάτων, οι  χημικές  αντιδράσεις,  η
            οξύτητα και η αλκαλικότητα, μέτρηση pH, εξουδετέρωση, πα-
            ραγωγή σαπουνιού.
          Εργαστηριακές ασκήσεις Βιολογίας: Οι μαθητές χρησιμοποίη-
            σαν  μικροσκόπια  για  να  παρατηρήσουν  βιολογικά  δείγματα,
            όπως κύτταρα και ιστούς, παραγωγή DNA φράουλας.
          Βιωματικές δραστηριότητες: Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιω-
            ματικές  δραστηριότητες,  όπως  παιχνίδια  και  προσομοιώσεις,
            για να εμβαθύνουν στις έννοιες που διδάχθηκαν.
                    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αντωνία Ντιλούδη (Χημικός)
                                                           25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30