Page 27 - Schoolariki_2024
P. 27

ου
                          ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΙΟΥΝΙΟΣ 2024      ΤΕΥΧΟΣ 12
                         ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ


            Κείμενο συνεργασίας μαθητών των τμημάτων  Β3-Β4, επιμέλεια: κ. Ολυμπία Στράνταρη

          Πολύ συχνά στο μάθημα της Ν. ΓΛΩΣΣΑΣ οι μαθητές καλούνται να αποτυπώσουν τις προτάσεις τους για ένα καλύ-
          τερο σχολείο. Οι ιδέες τους άλλες φορές είναι ρεαλιστικές και πρακτικές κι
          άλλες φορές πλησιάζουν τα άπιαστα όνειρα. Ωστόσο όλοι οι μαθητές έχουν
                          κάτι να μας πουν. Ας τους ακούσουμε:


              Πιστεύω ότι πρέπει να προστεθεί ένα μάθημα που θα μιλάει για τις
               δυσκολίες που θα υπάρξουν στο μέλλον αλλά και την επίλυσή τους,
               δηλαδή πώς θα βρούμε δουλειά στο μέλλον.
              Να υπάρχει κλειστό γυμναστήριο, αίθουσες για πειράματα, μεγάλο
               προαύλιο και γήπεδα για διάφορα αθλήματα, ένα υπόστεγο για τις βροχερές μέρες και πολλά δέντρα.
              Η ύλη και οι υποχρεώσεις να είναι λιγότερες.
              Το μελλοντικό σχολείο θα πρέπει να προσφέρει στους μαθητές  κάτι παραπάνω από «ξερές» γνώσεις. Με
               άλλα λόγια θα πρέπει να προσφέρει στους μαθητές, μοναδικές εμπειρίες και ευκαιρίες όπως αθλητικές
               σχολικές ομάδες και συμμετοχές σε ακόμα περισσότερους αγώνες ποικίλου ενδιαφέροντος.
              Κάθε μαθητής θα έχει την ευκαιρία να ζήσει μια μοναδική εμπειρία και να διευρύνει τους ορίζοντες τους
               στο θέμα επιλογής επαγγέλματος.
              Κάθε αίθουσα να έχει διαφορετικό χρώμα κι όλα τα χρώματα να είναι ανοιχτά. Όλες οι αίθουσες να έχουν
               μεγάλα παράθυρα.
              Οι μαθητές να έχουν γραφεία με τάμπλετ μάθησης και στο κυλικείο ένα μεγάλος πάγκος με φαγητά κάθε
               επιλογής.
              Να υπάρχει γήπεδο ποδοσφαίρου με χόρτο, καθώς και γήπεδα τένις, μπάσκετ και βόλεϊ.
              Να ξεκινά στις 9:00 και να μην υπάρχουν εξετάσεις !
              Το σχολείο να ανοιχτό σε καινούργιες ιδέες και όχι παλιομοδίτικα,
               δηλαδή αντί να κτήρια να είναι μονόχρωμα, βαρετά και καταθλιπτι-
               κά, θα μπορούσαν να είναι με χαρούμενα και φωτεινά χρώματα
               όπως το κίτρινο, το μπλε, επίσης να είναι διακοσμημένα με πιο βο-
               λικά θρανία και καρέκλες ώστε οι μαθητές να νιώθουν πιο άνετα,
               σαν ένα δεύτερο σπίτι τους.
              Το διδακτικό υλικό  θα μπορούσε να γίνει πιο μοντέρνο, δηλαδή να
               προστεθούν μαθήματα που βοηθούν τον μαθητή ψυχολογικά και να
               αποκτά γνώσεις που θα του χρησιμέψουν στο μέλλον.
              Οι καθηγητές να αφήνουν τους μαθητές να δουλεύουν ομαδικά και να θυμούνται ότι οι μαθητές εκτός από
               μαθητές είναι και παιδιά.
              Τα σχολεία θα έχουν αίθουσες με μέγιστο αριθμό μαθητών δεκαπέντε, ώστε να μην αγχώνονται  τα παιδιά
               όταν πρέπει να σηκωθούν στον πίνακα. Στους τοίχους να υπάρχουν ζωγραφιές ώστε να μη νιώθουν ότι εί-
               ναι τιμωρημένοι και ότι το σχολείο είναι ένας χαρούμενος τόπος
              Οι πόρτες  στα γυμνάσια και τα λύκεια θα είναι πάντα ανοιχτές .
              Να μαθαίνουν οι μαθητές ρομποτική και να κάθονται σε ομάδες κι όχι ο καθένας μόνος του.
              Το σχολείο να έχει ένα λογότυπο.
              Οι εκπαιδευτικοί να μην ντροπιάζουν  τον μαθητή μέσα στην τάξη. Τα παιδιά χρειάζονται δασκάλους με κα-
               τανόηση ώστε να μην φοβούνται και να νιώθουν ασφάλεια.
              Οι καθηγητές να ασχολούνται περισσότερο με την τεχνολογία ώστε τα παιδιά που τους αρέσει η τεχνολογί-
               α, θα αποκτήσουν κίνητρο και θα τους αρέσει το μάθημα περισσότερο, αφού θα είναι διασκεδαστικό.
              Τα διαλείμματα να είναι μεγαλύτερα ώστε οι μαθητές να παίζουν με τους φίλους τους και να τρώνε με την
               ησυχία τους.
              Με ζωγραφιές, κατασκευές, χάρτες και άλλα ώστε οι μαθητές να  νιώθουν άνετα και να ανεβαίνει η ψυχο-
               λογία τους. Έτσι θα είναι χαρούμενοι και πιο ενεργοί στο μάθημά τους.
              Οι εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς να γίνονται μόνο για τα μαθήματα που θα τους βοηθήσουν στο μέλλον.
              Το σχολείο να προσφέρει στα παιδιά ευκαιρίες συμμετοχής στα κοινά και να διδάσκει ειδικά εφαρμοσμένα
               μαθήματα, με σκοπό τη βελτίωση της μελλοντικής κοινωνίας.
                                                           27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32