Page 28 - SCHOOLARIKI_2018
P. 28

Άλκη Ζέη, «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της», εκδόσεις Μεταίχμιο


                           Το  μυθιστόρη-   κίας μου με δίψα για ζωή και να έχει  Μου  άρεσε το σημείο όπου  η Κων-
                           μα  ξεκινά  με   μια  ωραία  οικογενειακή  ατμόσφαι-  σταντίνα κατάλαβε πως την πρόδω-
                           τις  αναμνήσεις   ρα.  Μετά  τον  χωρισμό  των  γονιών  σε  ο  φίλος  της,  κατάλαβε  το  πόσο
                           της  Κωνσταντί-  της  αυτή  η  χαρά  μετατράπηκε  σε  λανθασμένες ήταν οι πράξεις της και
                           νας  από  τις    θλίψη , και αγωνία για τη ζωή της,  δέχθηκε  τη  βοήθεια  της  Φάρμουρ
                           πρώτες  μέρες    θυμό που καταστρέφεται   και λέει  της.
                           της,  στο  γερ-  ψέματα  στη  γιαγιά  της  και  ελπίδα   Μ' εντυπωσίασε  η εικόνα της Κων-
                           μανικό  σχολείο   στο τέλος ότι θα τα καταφέρει.     σταντίνας  με  τον  μπαμπά  της  όταν
                           και  τον  ασυνή-  Ένα απόσπασμα που θα πρότεινα σ΄  έκαναν  βόλτα  στο  πάρκο,  καθώς  ε-
                           θιστο  και  δύ-  ένα  φίλο  μου  να  διαβάσει  είναι  το  κτός από την ομορφιά του χιονισμέ-
        σκολο τρόπο γέννησής της. Στην συ-  χρονικό σημείο όπου η Κωνσταντίνα  νου τοπίου, περιγράφεται κη αγάπη
        νέχεια  οι  γονείς  της  χωρίζουν  και  μετατρέπεται  λόγω  της  επήρειας  και η οικειότητα μεταξύ πατέρα και
        τότε είναι αναγκασμένη να επιστρέ-  των  ναρκωτικών  σε  μια  άλλη,  η  ο-  κόρης.
        ψει στην Αθήνα, με την γιαγιά της. Η  ποία  ξεκινώντας,  από  την  αλλαγή
                                                                                Θα ήθελα ένας φίλος μου να διάβα-
        Κωνσταντίνα  στενοχωριέται  πολύ  της  εμφάνισής  της,  κουρεύει  τα    ζε  το  σημείο  όπου  η  Κωνσταντίνα
        και της λείπουν οι γονείς της κι έτσι  μαλλιά  της  σύρριζα,  νιώθει  δυνατή
                                                                                παίρνει το “μπλε χάπι”, πηγαίνει στο
        καταφεύγει  πιο  εύκολα  και  βρίσκει  και άτρωτη παίρνοντας το «χαπάκι»
                                                                                σχολείο της και φέρεται ανάρμοστα,
        παρηγοριά  στον  κόσμο  των  ναρκω-  που της δίνουν οι «φίλοι» της. Πόσο   όμως μόλις περάσει η επίδρασή του
        τικών.  Κάποια  στιγμή  την  βρίσκει  η  γρήγορα άλλαξαν όλα!
                                                                                αρχίζει  να  νιώθει  τύψεις  γι'  αυτά
        γιαγιά της στο κατώφλι του σπιτιού   Προτείνω αυτό το σημείο για να ευ-  που έκανε και τρέμει ολόκληρη. Θα
        τους ημιλιπόθυμη και προσπαθεί να
                                            αισθητοποιήσω  τους  συνομηλίκους  ήθελα  να  το  διαβάσει  αυτό  για  να
        την  φροντίσει  και  να  καταλάβει  τι
                                            μου για ένα πολύ σοβαρό κοινωνικό  αποτραπεί  από  το  να  δοκιμάσει τέ-
        συμβαίνει.  Η  γιαγιά  συνειδητοποιεί
                                            θέμα, όπως αυτό που περιγράφεται  τοιου είδους ουσίες στο μέλλον.
        ότι  η  εγγονή  της  έχει  σοβαρό  πρό-
                                            γλαφυρά,  από  την  πρωταγωνίστρια   Θεωρώ ότι με αυτό το βιβλίο συνει-
        βλημα  και  αποφασίζει  ότι  θα  την   του  έργου,  τα  ναρκωτικά  από  την
        βοηθήσει να σωθεί.                                                      δητοποίησα  ότι  ο  κόσμος  δεν  είναι
                                            εφηβική  ηλικία.  Είναι  μια  πολύ  ευ-  όσο  αγαθός  όσο  φαίνεται  και  επι-
        Το σημείο που μου άρεσε στο βιβλίο  αίσθητη  και  κρίσιμη  περίοδος  στη   φυλάσσει  αρκετούς  κινδύνους  από
        είναι  η  ηρωίδα  χαρούμενη  με  τους  ζωή των ανθρώπων, την οποία πρέ-
                                                                                άτομα που δεν το περιμένουμε. Επί-
        γονείς  της  στη  Γερμανία.  Είναι  ανέ-  πει οι γονείς και το σχολείο να δουν   σης, το πιο προφανές δίδαγμα είναι
        μελη , ξένοιαστη και χαρούμενη χω-  με  πολύ  προσοχή  και  σκέψη,  αφού
                                                                                πως  ποτέ  δεν  πρέπει  να  κάνουμε
        ρίς να ξέρει τα άσχημα που θα επα-  καραδοκούν  κίνδυνοι,  όπως  αυτά   χρήση  ουσιών,  διότι  χάνουμε  τον
        κολουθήσουν.                        των  ναρκωτικών,  ικανά  να  κατα-
                                                                                εαυτό μας.
        Τα  συναισθήματα  που  μου  προκά-  στρέψουν ολόκληρη τη ζωή τους.
                                                                                          (Κωνσταντίνου Τόνια Β1)
        λεσε η ανάγνωση είναι αρχικά  χαρά             (Καρατζιώτη Κωρίνα Β1)
        γιατί έβλεπα ένα κοριτσάκι της ηλι-


        Ζωρζ Σαρή, «Οι νικητές», εκδόσεις Πατάκη
                            Το βιβλίο αυτό αφηγείται την ζωή   Από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου νιώθω ότι κέρδι-
                            της νεαρής Ζωής, ένα κορίτσι που   σα ψυχική δύναμη και διδάχτηκα πως πρέπει να εκτιμώ
                            παλεύει για την ελευθερία και     την ελευθερία μου, αλλά
                            συνεχίζει την αγωνιστική της πο-  και να την απαιτώ, διότι    Στη ζωή υπάρχουν δύο
                            ρεία, η οποία ήταν συνυφασμένη    κανείς δεν μπορεί να μου   είδη ανθρώπων: οι αισιό-
                            με τα τραγικά γεγονότα του '44.   τη χαρίσει, παρά μόνο      δοξοι και οι απαισιόδοξοι.
                            Ένα απόσπασμα του κειμένου που    εγώ η ίδια.                 Οι απαισιόδοξοι έχουν
                                                                                             συνήθως δίκιο.
                            θα ήθελα να διάβαζε ένας φίλος      (Μαριάννα Νούλη Β5)
                                                                                         Αν όμως η ανθρωπότητα
                            μου είναι το εξής:                                           έφτασε ως εδώ, αυτό το
                            “Την ελευθερία, κανένας δεν μπο-                                 χρωστάει στους
                                                                                              αισιόδοξους!
        ρεί να σου την χαρίσει, την κατακτάς μόνος σου!”
                                                           28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32