Page 29 - SCHOOLARIKI_2018
P. 29

ου
                             ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΜΑΪΟΣ 2018      ΤΕΥΧΟΣ 5



                            Κίρα Σίνου,     Το απόσπασμα που θα ήθελα αν δια-   βελανιδιάς και περιστοιχισμένα σαν
                            «Άννα και Θε-   βάσει ένας φίλος μου είναι το ακό-  τις κλώσες με τα κλωσόπουλά τους,
                            οφανώ, πρι-     λουθο:                              από ένα σωρό μικρότερα βοηθητικά
                            γκίπισσες στα   “Η καμάρα της Όλγας βρισκόταν στον   κτίσματα, στάβλους, αποθήκες και
                            ξένα», εκδό-    τρίτο όροφο του ξύλινου αρχοντικού   κατοικίες των υποτακτικών.”
                            σεις Κέδρος     της. Από εκεί είχε μία υπέροχη θέα   Από την ανάγνωση του βιβλίου κατά-

                            Το βιβλίο ανα-  στα περίχωρα. Μέχρι εκεί που έφτανε   φερα να γνωρίσω τα ιστορικά πρόσω-
                            φέρεται σε δύο   το βλέμμα της, απλωνόταν η πόλη της,  πα των βασιλιάδων και των αυτοκρα-
                            πριγκίπισσες    η κραταιά πόλη του Κιέβου, αραιοχτι-  τόρων του Βυζαντίου, της Ελλάδας και
                                            σμένη και πνιγμένη στην καταπράσινη  της Ρώμης του 10ου αιώνα, αλλά και
                            της Βυζαντινής
        Αυτοκρατορίας και παρουσιάζει οκτώ   βλάστηση, απ' όπου ξεπρόβαλλαν τα   τον  τρόπο  διοίκησης  της  αυτοκρατο-
        μικρές ιστορίες για τις ζωές τους και   μεγάλα και επιβλητικά αρχοντόσπιτα   ρίας τους.
        των κοντινών τους προσώπων.         των ευγενών, χτισμένα από πελεκημέ-                (Άννα Κυραννά, Β1)
                                            νη άσπρη πέτρα ή χοντρούς  κορμούς

                          Παντελής Καλιότσος, «Πατέρας και     πόσο σημαντική είναι η μόρφωση για έναν άνθρωπο, ο
                          γιος», εκδόσεις Πατάκη               οποίος δεν είναι μορφωμένος , αλλά δεν θέλει να έχει το
                                                               παιδί του την ίδια μοίρα με αυτόν.
                          Το κύριο θέμα αυτής της ιστορίας είναι
                          η επιθυμία του Θύμιου να πάει ο γιος                              (Ιωαννίδης Στέλιος, Β1)
                          του στο σχολείο.
                                                                            Άλκη Ζέη, «Το καπλάνι της βιτρίνας»,
                          Ένα απόσπασμα που θα ήθελα να
                          διαβάσει ένας φίλος μου είναι αυτό                εκδόσεις Μεταίχμιο
                          στη σελίδα 147, όπου υπάρχει ένας                 Από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου νιώ-
                          χιουμοριστικός διάλογος ανάμεσα σε                θω ότι κέρδισα γνώση για το πως ήταν τα
        πατέρα και γιο, που μοιάζει με τις συζητήσεις που κάνω κι           πράγματα εκείνον τον καιρό (1936) και το
        εγώ με τους φίλους μου.                                             πως παρ' όλα αυτά  οι άνθρωποι έβρισκαν
        Από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου νιώθω ότι έμαθα το               τρόπους να είναι χαρούμενοι και να παρα-
                                                               μένουν αισιόδοξοι.
                                                                                           (Χριστίνα Κουσούτη Β1)



        Tου Θεοχάρη Μπουντακίδη (B5)        ψίχουλα τροφής. Οι ηγέτες αυτοί είναι  ξέρει,  γιατί δεν υπάρχει. Όλη τη ζωή
                                            οι πιο καλοί, οι πιο δίκαιοι, οι πιο έξυ-  του την έβγαλε από τη φαντασία και
              O  βράχος  τόσα  χρόνια  ήταν
                                            πνοι, οι πιο υπομονετικοί;          το σοφό μυαλό του. Έτσι μπόρεσε να
        στεγνός ... περίμενε  εκείνο  το  δυνα-
                                                 Τέτοιον άνθρωπο έψαχνε και ο  είναι  σωστός  και  υπομονετικός.  Κα-
        μικό κύμα που θα ακουμπήσει και θα
                                            βράχος  ...  με  υπομονή  ώστε  να  του  θώς όμως ο βράχος ζητούσε βοήθεια,
        δροσίσει επιτέλους αυτόν τον βράχο
                                            μάθει πράγματα σοφά,  αφού αυτός  παρατήρησε  ότι  το  παιδί  δεν  μπο-
        ...  το  όνειρο  θα  πραγματοποιηθεί.   θα  είναι  ο  παντογνώστης  ο  σοφός.   ρούσε να μιλάει … ήταν  το μόνο μει-
        Από  τότε  που  ήταν  παιδί,  δεν  είχε
        νιώσει ποτέ αυτήν την αίσθηση ... και   Γι’  αυτό  θα  πρέπει  να  τους  αγαπάμε  ονέκτημα  ...  η  γλώσσα  .....  Μπορού-
                                            όλους, καθώς δεν γνωρίζουμε τι μπο-  σαν όμως να συνεννοηθούν με σκίτσα.
        του έλεγαν οι γονείς του πως θα έρ-
                                            ρεί  να  προκληθεί  στη  συνέχεια  ...      Μετά  από  πολλές  ζωγραφιές,
        θει  κάποτε,    «απλά  πρέπει  να  περι-
                                            Μπορεί και εμείς να γίνουμε σοφοί ή   ο  βράχος  κατάλαβε  τι  πάει  να  πει
        μένεις χρόνια  ... να έχεις τη δύναμη
                                            να  κρυώνουμε  χωρίς  ρούχα  ή  ακόμη  σοφία. Κατάλαβε τι πάει να πει ζωή,
        να υπομείνεις αυτά που μπορεί ...»   να  ψάχνουμε  δουλειά  και  στέγη  για  αγάπη,  μίσος,  σκέψη,  αλλά  δεν  κα-
              Στη  ζωή  μας  βέβαια  πρέπει  να
                                            να ζήσουμε ... Η μοίρα δεν είναι γρα-  τάλαβε τι πάει να πει υπομονή ... το
        έχουμε υπομονή για πολλά πράγματα
                                            φτή, οι σοφοί αυτοί δεν ήταν γραφτό  μυαλό του βράχου δεν το χωρούσε. Ο
        ...  αλλά  έχω  κάποιες  απορίες  ...  δεν
                                            να  είναι  σοφοί,  κάποιες  συνθήκες   μικρός  εξερευνητής  του  άφησε  ένα
        ξέρω  γιατί  δημιουργηθήκαμε,    για   τους οδήγησαν.
        ποιον σκοπό; ,.. παρόλο που δεν ξέρω                                    φύλλο  με  ένα  μήνυμα  πάνω....  κι  έ-
        γιατί υπάρχουμε ή τι κάνουμε σε αυ-      Ο  βράχος  τελικά  βρήκε  αυτόν  φυγε.  Του  είπε  όμως,  να  το  ανοίξει
                                            τον άνθρωπο που είναι σοφός και θα  ακριβώς  πριν  έρθει  το  κύμα  ...  και
        τήν τη γη, ξέρω πως μπορώ να σκεφτώ
                                            του  μάθει  την  υπομονή.  Τον  λέγανε  τότε  θα  καταλάβει  τι  σημαίνει  υπο-
        τη ζωή που περνούν οι άλλοι άνθρω-
                                            μικρό εξερευνητή ... προερχόταν από  μονή  ...
        ποι.  Ξέρω  πως  εμείς  είμαστε  με  τις
                                            μια πολύ φτωχή οικογένεια  και από
        οικογένειές μας στις γιορτές, ενώ κά-  τη  χώρα  ...  Ακριβώς  κανείς  δεν  την
        ποιοι  υποφέρουν  και  ψάχνουν  για
                                                           29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32