Page 15 - SCHOOLARIKI2019
P. 15

ου
                            ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΙΟΥΝΙΟΣ 2019      ΤΕΥΧΟΣ 6
        της  διδασκαλίας  και  της  διαπαιδα- να  αποδείξει  στον  εαυτό  του  αλλά  τές;  Έχετε  νιώσει  υπερήφανος  για
        γώγησης.  Είναι  σημαντικό  να  γνωρί- και  στους  άλλους  ότι  μπορεί  να  τα  κάποιους από αυτούς;
        ζεις ότι μέσα από το λειτούργημα του  καταφέρει. Πράγματι, ο μαθητής αυ-  Είναι  ανάμεικτα  τα  συναισθήματα
        δασκάλου  συμβάλεις  και  εσύ  στη  τός συνέχισε τελικά τις σπουδές του,   που  νιώθεις,  καθώς  μέσα  στην  τρί-
        μόρφωση,  στην  εκπαίδευση  και  στη  έκανε  σημαντική  προσπάθεια,  έγινε   χρονη  πορεία  των  μαθητών  στο  Γυ-
        διαμόρφωση  του  χαρακτήρα  των  ένας  από  τους  καλύτερους  μαθητές   μνάσιο, επέρχεται ένα δέσιμο και μια
        μαθητών σου.                        μου, και μάλιστα τελικά κατάφερε να   οικειότητα  τέτοια  που  μας  φορτίζει
                                            περάσει  με  πολύ  καλή  βαθμολογία
        Ερώτηση  11:  Ποιο  είναι  το  πιο  δυ-                                έντονα συγκινησιακά κάθε φορά που
                                            σε σχολή των ΤΕΙ που τον ενδιέφερε.
        σάρεστο, αλλά και το πιο ευχάριστο                                     τους  αποχαιρετούμε.  Από  την  άλλη
        που  έρχεται  στη  μνήμη  σας,  στη   Αυτό που με συγκίνησε όμως περισ-  μεριά όμως, είναι η χαρά και η ικα-
                                            σότερο  ήταν  το  ότι  όταν  έμαθε  για
        διάρκεια της εκπαιδευτικής σας θη-                                     νοποίηση  που  νιώθεις  καθώς  τους
                                            την επιτυχία του, ήρθε πρώτα να το
        τείας;                                                                 βλέπεις  να  ανοίγουν  τα  φτερά  τους
                                            ανακοινώσει  σε  μένα  και  αφού  με   για νέους δρόμους που θα τους οδη-
        Το  πιο  δυσάρεστο  αλλά  και  ταυτό-  αγκάλιασε, με ευχαρίστησε από καρ-
        χρονα  το  πιο  όμορφο  περιστατικό   διάς  που  τον  βοήθησα  να  πιστέψει   γήσουν  στην  κατάκτηση  των  στόχων
        που  έρχεται  στη  μνήμη  μου  έχει  να   στον εαυτό του και στις δυνατότητές   και  την  εκπλήρωση  των  ονείρων
        κάνει  με  έναν  μαθητή  στα  πρώτα   του και να πετύχει στον στόχο του.   τους.    Και  φυσικά  νιώθουμε  υπερή-
        χρόνια της εκπαιδευτικής μου θητεί-                                    φανοι  όταν  μαθαίνουμε  για  τις  επι-
        ας.  Ήταν  Σεπτέμβριος  μήνας  όταν   Ερώτηση  12:  Στη  διάρκεια  της  στα- τυχίες  των  μαθητών  μας,  καθώς  αι-
        παρουσιάστηκα με μετάθεση σε ένα    διοδρομίας  σας  στην  εκπαίδευση  σθανόμαστε ότι ίσως συμβάλαμε  και
        Επαγγελματικό Λύκειο και ο Διευθυ-  υπήρξε κάποια χρονιά που ξεχώρισε  εμείς    σ’    αυτό.  Αν  πρέπει  να  ανα-
        ντής  μου  ανέθεσε  να  εξετάσω  τους   και για ποιους λόγους;         φερθώ  σε  συγκεκριμένα  πρόσωπα
        παραπεμπόμενους  μαθητές  στο  μά- Ξεχωριστή ήταν η χρονιά που παρα-   επιτρέψτε μου να κάνω μια διάκριση
        θημα  της  Φυσικής.  Μεταξύ  των  μα- δόθηκε το  νέο  διδακτήριο,  το  οποίο   για έναν μαθητή, ο οποίος έκανε πε-
        θητών ήταν ένας ιδιαίτερα προκλητι- περιμέναμε με λαχτάρα όλοι μας, για   ρήφανους  όλους  εμάς  που  είχαμε
        κός  νεαρός,  ο  οποίος  αρνήθηκε  να  να λειτουργήσουμε επιτέλους σε ένα   την  τύχη  να  τον  έχουμε  στην  τάξη,
        απαντήσει  στις  ερωτήσεις  που  του  άνετο, πολιτισμένο περιβάλλον, μετά   αλλά  πρωτίστως  την  οικογένειά  του
        έκανα κατά την προφορική εξέταση,  από τις ταλαιπωρίες των προηγούμε-  αλλά  και  όλη  την  τοπική  κοινωνία.
        ενώ  κυριολεκτικά  μου  πέταξε  μια  νων χρόνων.                       Πρόκειται  για  τον  Αργύρη  Κουμτζή,
        κενή κόλλα κατά τη γραπτή εξέταση.   Ερώτηση 13: Πώς θα χαρακτηρίζατε   ένα  παιδί  με  μειωμένη  όραση  αλλά
        Στην παρατήρηση που του έκανα ότι   τη  σχέση  σας  με  τους  μαθητές  σας   με  πολλά  όνειρα,  αυξημένη  ευθύνη
        το αποτέλεσμα θα ήταν απορριπτικό   και πώς τη σχέση σας με τους συνα-  και  αστείρευτη  δύναμη,  ο  οποίος
        μου  απάντησε  προκλητικά  και  με   δέλφους σας;                      κατάφερε  να  ξεπεράσει  τα  όποια
        απειλητική  διάθεση  ότι  έπρεπε  να                                   πρακτικά  προβλήματα  και  να  αρι-
        τον περάσω. Δυστυχώς βρέθηκα στη     Έχω την άποψη ότι η σχέση του δα- στεύσει  σε  όλα  τα  επίπεδα  της  εκ-
                                            σκάλου με τους μαθητές είναι αμφί- παιδευτικής  κλίμακας.  Πτυχιούχος
        δυσάρεστη  θέση  να  απορρίψω  τον
        μαθητή.  Όταν  ανακοινώθηκαν  τα    δρομη.  Συνήθως  εισπράττεις  αυτό  πλέον με  άριστα   του Φυσικού  τμή-
                                            που δίνεις. Βέβαια, αρκετές φορές τα  ματος  του  Α.Π.Θ.,  με  ένα  ιδιαίτερα
        αποτελέσματα  και  ο  μαθητής  αυτός
        έμαθε  ότι  απορρίφθηκε  ήρθε  στο   παιδιά με τον αυθορμητισμό που τα  πλούσιο  βιογραφικό    και  με  μεγάλη
                                            διακατέχει  και  την  ορμή  και  την  ε- ερευνητική  δραστηριότητα  επιλέ-
        σχολείο με τη συνοδεία της μητέρας
                                            νέργεια  που  τα  πλημμυρίζει,  ξεφεύ- χθηκε  μεταξύ  400  υποψηφίων  και
        του και εκλιπαρούσε για αλλαγή του
        απορριπτικού αποτελέσματος, πράγ-   γουν από τα όρια. Ο ρόλος μας είναι  κέρδισε μια υποτροφία 4 ετών για να
                                            να τους καθοδηγήσουμε, να βάλουμε  ολοκληρώσει  τις    Διδακτορικές
        μα το οποίο ήταν αδύνατο, διότι είχε
        ήδη  γραφεί  στο  πρακτικό  του  σχο-  τα όρια και να τους διδάξουμε αρχές  σπουδές του σε ένα από τα μεγαλύ-
                                            και αξίες. Μπορώ να πω λοιπόν ότι οι  τερα  παγκοσμίως  Ινστιτούτα    Ηλια-
        λείου. Άρχισε λοιπόν να φωνάζει και
        να  απειλεί,  ενώ  η  μητέρα  του  κλαί-  σχέσεις  μου  με  τους  μαθητές,  όλα  κής  και  Διαστημικής  Φυσικής  του
                                            αυτά τα χρόνια ήταν πολύ καλές, χω- πανεπιστημίου Gottingen στη Γερμα-
        γοντας  παρακαλούσε  να  κάνουμε
                                            ρίς  ιδιαίτερες  εντάσεις  και  κόντρες.  νία.  Ο  Αργύρης  όχι  μόνο  μας  έκανε
        κάτι ώστε να μη διακόψει το σχολείο,
        γιατί  είχε  μπλέξει  με  αλητοπαρέες   Άριστες,  επίσης,  ήταν  πάντα  και  οι  υπερήφανους,  αλλά μας δίδαξε ότι ο
                                            σχέσεις  μου  με  τους  συναδέλφους  άνθρωπος,  όταν  έχει  τη  θέληση,
        και  φοβόταν ότι  θα έπαιρνε  στραβό
        δρόμο. Με τα χίλια ζόρια τότε κατά-  και  συνεργάτες,  τους  οποίους  τιμώ  μπορεί να πραγματοποιήσει τα όνει-
        φερα  να  μιλήσω  ιδιαιτέρως  στο μα-  και υπολήπτομαι.                ρά  του  ξεπερνώντας  τα  όποια  προ-
        θητή και μετά από αρκετή ώρα προ- Ερώτηση 14: Πώς νιώθατε κάθε φο-     βλήματα  και  υπερπηδώντας  κάθε
        σπαθειών κατάφερα να τον πείσω να  ρά  που  αποχαιρετούσατε  από  το   εμπόδιο.  Του  εύχομαι  ολόψυχα  να
        μη  διακόψει  το  σχολείο,  να  επανα- Γυμνάσιο  αγαπημένους  σας  μαθη-  συνεχίσει με την ίδια δύναμη, να επι-
        λάβει  την  τάξη  και  να  προσπαθήσει                                 τύχει όλα του τα όνειρα και να απο-
                                                           15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20