Page 12 - SCHOOLARIKI2022A
P. 12
ου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2022 ΤΕΥΧΟΣ 9
Ημερομηνία διεξαγωγής έρευνας: Μάιος 2021
Πλήθος μαθητών/τριών σχολείου: 511
Πλήθος μαθητών/τριών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο της έρευνας: 252
ου
Διεξαγωγή έρευνας/επεξεργασία απαντήσεων: Χρυσάνθη Τζικούδη Παπαγεωργίου, διευθύντρια 1 Γυμνασίου
Πεύκων - Άννα Παρασκευοπούλου, φοιτήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθούν, μεταξύ άλ- τους χαρακτηριστικά, όπως το φύλο, η τάξη, το μέσο
λων, οι αντιλήψεις και οι στάσεις μαθητών/τριών για που χρησιμοποίησαν για τη συμμετοχή τους στην εξ α-
την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (αποτελεσματικότητα, ποστάσεως εκπαίδευση και η βαθμολογία τους στο Α’
ενδιαφέρον και ευχαρίστηση από την εξ αποστάσεως τετράμηνο του σχολικού έτους 2020-21. Στη συνέχεια
εκπαίδευση, συνέπεια στην παρακολούθηση των μαθη- απάντησαν σε 20 υποχρεωτικές ερωτήσεις κλειστού τύ-
μάτων και επιμέλεια στα σχολικά καθήκοντα) και η σχέ- που εκφρασμένες σε 5-βαθμη κλίμακα Likert, με δια-
ση τους με παράγοντες όπως το φύλο, η τάξη στην ο- βάθμιση από το 1 έως το 5 (1: Καθόλου 2: Λίγο 3. Μέ-
ποία φοιτούν και το μέσο που χρησιμοποίησαν για τη τρια 4. Πολύ 5. Πάρα πολύ).
συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (στα- Τέλος, κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση «Προτι-
θερό ηλεκτρονικό υπολογιστή / φορητό ηλεκτρονικό μώ την εξ αποστάσεως διδασκαλία περισσότερο από τη
υπολογιστή / tablet / κινητό τηλέφωνο). διά ζώσης διδασκαλία» με δυνατότητα επιλογής μεταξύ
Αρχικά οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες απάντησαν σε τριών απαντήσεων (Ναι, Όχι, το ίδιο).
ορισμένες ερωτήσεις που αφορούν τα δημογραφικά
Από τους 252 μαθητές/τριες που συμμετείχαν στην έρευνα,
οι 122 ήταν αγόρια (48,4%) και οι 130 ήταν κορίτσια
(51,6%). Το 41,7% των συμμετεχόντων ήταν μαθητές/τριες
της Α’ Γυμνασίου, το 31,3% της Β’ Γυμνασίου και το 27%
της Γ’ Γυμνασίου. Το μέσο το οποίο χρησιμοποίησαν για τα
εξ αποστάσεως μαθήματα ήταν: 22,2% σταθερός ηλεκτρο-
νικός υπολογιστής, 51,6% φορητός ηλεκτρονικός υπολογι-
στής, 7,5% tablet και 18,7% κινητό τηλέφωνο.
Στην ερώτηση «Θεωρώ ότι η τηλεκπαίδευση ήταν απο-
τελεσματική» οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής:
Καθόλου: 17,9% Στην ερώτηση «Υπήρξαν φορές που, ενώ συνδεόμουν
Λίγο: 26,6% στα μαθήματα, δεν παρακολουθούσα το μάθημα» οι
Μέτρια: 38,5% απαντήσεις τους ήταν οι εξής:
Πολύ: 11,9%
Πάρα Πολύ: 5,2% Ποτέ: 11,9%
Σπάνια 38,1%
Στην ερώτηση «Γενικά η τηλεκπαίδευση ήταν ευχάρι- Μερικές φορές: 21,8%
στη» οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής: Συχνά: 12,7%
Καθόλου: 18,7% Πολύ συχνά: 15,5%
Λίγο: 20,2% Στην ερώτηση «Κατά την τηλεκπαίδευση, ήμουν επιμε-
Μέτρια: 28,6% λής στα καθήκοντα που μου ανέθεταν οι καθηγητές
Πολύ: 21% μου για το σπίτι» οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής:
Πάρα Πολύ: 11,5%
Ποτέ-Σπάνια: 10,3%
Στην ερώτηση «Κατά την τηλεκπαίδευση, το μάθημα Μερικές φορές: 17,5%
ήταν ενδιαφέρον» οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής: Αρκετές φορές: 17,9%
Καθόλου: 29,4% Τις περισσότερες φορές: 29,4%
Λίγο: 22,6% Πάντα: 25%
Μέτρια: 31,3%
Πολύ: 12,7%
Πάρα Πολύ: 4%
12