Page 12 - SCHOOLARIKI2022A
P. 12

ου
                     ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ           ΜΑΡΤΙΟΣ 2022            ΤΕΥΧΟΣ 9



        Ημερομηνία διεξαγωγής έρευνας: Μάιος 2021
        Πλήθος μαθητών/τριών σχολείου: 511

        Πλήθος μαθητών/τριών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο της έρευνας: 252
                                                                                                     ου
        Διεξαγωγή  έρευνας/επεξεργασία  απαντήσεων:  Χρυσάνθη  Τζικούδη  Παπαγεωργίου,  διευθύντρια  1   Γυμνασίου
        Πεύκων - Άννα Παρασκευοπούλου, φοιτήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.

        Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθούν, μεταξύ άλ-   τους  χαρακτηριστικά,  όπως  το  φύλο,  η  τάξη,  το  μέσο
        λων,  οι  αντιλήψεις  και  οι  στάσεις  μαθητών/τριών  για  που χρησιμοποίησαν για τη συμμετοχή τους στην εξ α-
        την  εξ  αποστάσεως  εκπαίδευση  (αποτελεσματικότητα,  ποστάσεως  εκπαίδευση  και  η  βαθμολογία  τους  στο  Α’
        ενδιαφέρον  και  ευχαρίστηση  από  την  εξ  αποστάσεως  τετράμηνο  του  σχολικού  έτους  2020-21.  Στη  συνέχεια
        εκπαίδευση, συνέπεια στην παρακολούθηση των μαθη-     απάντησαν σε 20 υποχρεωτικές ερωτήσεις κλειστού τύ-
        μάτων και επιμέλεια στα σχολικά καθήκοντα) και η σχέ-  που  εκφρασμένες  σε  5-βαθμη  κλίμακα  Likert,  με  δια-
        ση τους με παράγοντες όπως το φύλο, η τάξη στην  ο-   βάθμιση από το 1 έως το 5 (1: Καθόλου  2: Λίγο  3. Μέ-
        ποία  φοιτούν  και  το μέσο  που  χρησιμοποίησαν  για  τη  τρια   4. Πολύ   5. Πάρα πολύ).
        συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (στα-    Τέλος, κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση «Προτι-
        θερό  ηλεκτρονικό  υπολογιστή  /  φορητό  ηλεκτρονικό   μώ την εξ αποστάσεως διδασκαλία περισσότερο από τη
        υπολογιστή / tablet / κινητό τηλέφωνο).               διά ζώσης διδασκαλία» με δυνατότητα επιλογής μεταξύ
        Αρχικά  οι  συμμετέχοντες  μαθητές/τριες  απάντησαν  σε  τριών απαντήσεων (Ναι, Όχι, το ίδιο).
        ορισμένες  ερωτήσεις  που  αφορούν  τα  δημογραφικά

        Από τους 252 μαθητές/τριες που συμμετείχαν στην έρευνα,
        οι  122  ήταν  αγόρια  (48,4%)  και  οι  130  ήταν  κορίτσια
        (51,6%). Το 41,7% των συμμετεχόντων ήταν μαθητές/τριες
        της  Α’  Γυμνασίου, το  31,3%  της  Β’  Γυμνασίου  και το  27%
        της Γ’ Γυμνασίου. Το μέσο το οποίο χρησιμοποίησαν για τα
        εξ αποστάσεως μαθήματα ήταν: 22,2% σταθερός ηλεκτρο-
        νικός υπολογιστής, 51,6% φορητός ηλεκτρονικός υπολογι-
        στής, 7,5% tablet και 18,7% κινητό τηλέφωνο.

        Στην ερώτηση «Θεωρώ ότι η τηλεκπαίδευση ήταν απο-
        τελεσματική» οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής:

        Καθόλου:       17,9%                                  Στην ερώτηση «Υπήρξαν φορές που, ενώ συνδεόμουν
        Λίγο:          26,6%                                  στα  μαθήματα,  δεν  παρακολουθούσα  το  μάθημα»  οι
        Μέτρια:        38,5%                                  απαντήσεις τους ήταν οι εξής:
        Πολύ:          11,9%
        Πάρα Πολύ:      5,2%                                  Ποτέ:                 11,9%
                                                              Σπάνια                38,1%
         Στην ερώτηση «Γενικά η τηλεκπαίδευση ήταν ευχάρι-    Μερικές φορές:        21,8%
        στη» οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής:                 Συχνά:                12,7%
        Καθόλου:       18,7%                                  Πολύ συχνά:           15,5%
        Λίγο:          20,2%                                  Στην ερώτηση «Κατά την τηλεκπαίδευση, ήμουν επιμε-
        Μέτρια:        28,6%                                  λής  στα  καθήκοντα  που  μου  ανέθεταν  οι  καθηγητές
        Πολύ:          21%                                    μου για το σπίτι» οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής:
        Πάρα Πολύ:     11,5%
                                                              Ποτέ-Σπάνια:          10,3%
        Στην  ερώτηση  «Κατά  την  τηλεκπαίδευση,  το  μάθημα   Μερικές φορές:      17,5%
        ήταν ενδιαφέρον» οι απαντήσεις τους ήταν οι εξής:     Αρκετές φορές:        17,9%

        Καθόλου:       29,4%                                  Τις περισσότερες φορές:   29,4%
        Λίγο:          22,6%                                  Πάντα:                25%
        Μέτρια:        31,3%
        Πολύ:          12,7%
        Πάρα Πολύ:     4%

                                                           12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17