Page 31 - SCHOOLARIKI2019
P. 31

ου
                           ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΙΟΥΝΙΟΣ 2019      ΤΕΥΧΟΣ 6
        τσια  φορούσαν  ακριβά  προκλητικά  μνάσιο  δώσαμε  περισσότερη  βάση  μος όπως και η αδερφή της η Μαρίζα
        φορέματα  και  ψηλοτάκουνα  κρατώ- στους στόχους μας και προσπαθούσα- που  κατοικεί  στην  Ιταλία  και  η  Γαρυ-
        ντας από το ένα χέρι τσιγάρο και από  με  για  το  καλύτερο.  Γνωρίζαμε  νέους  φαλλιά στο Λονδίνο ως Βιολόγος. Κά-
        το  άλλο  μπουκάλι  με  ποτό,  όπως  και  φίλους  με  ίδιες  συμπεριφορές  αλλά  ποιοι  που  είδαν  την  ταινία  μου  και
        τα αγόρια και μας ρωτούσαν αν θέλα- τους προσπερνούσαμε, γιατί χάρη στη  επικοινώνησαν μαζί μου, είναι μερικοί
        με και εμείς. Εγώ και οι φίλες μου οπι- θέλησή μας ποτέ δεν σταματήσαμε να  από  την  παρέα  του  Γυμνασίου.  Σύμ-
        σθοχωρήσαμε,  δίνοντας  αρνητική  α- αγωνιζόμαστε και ακόμα, δεν αφήσα- φωνα με αυτά που έμαθα, οι περισσό-
        πάντηση, εκτός από μία, τη Χαρά. Επέ- με να μας καταβάλει το κακό.     τεροι  έχουν  σοβαρά  προβλήματα  υ-
        λεξε  να  πάει  με  το  μέρος  τους,  λόγω                             γείας ή έχασαν τη ζωή τους ή μπήκαν
                                            Τώρα  βρίσκομαι  στην  Βοστώνη  και
        του ότι είχε ερωτευτεί ένα αγόρι από                                   φυλακή λόγω εμπορίου ναρκωτικών. Η
                                            είμαι  σεναριογράφος.  Ένα  σενάριο
        την παρέα, το οποίο έπαιρνε και ναρ-                                   Χαρά δυστυχώς που έμπλεξε με εκείνο
                                            που  έχω  γράψει  αφορά  τα  εφηβικά
        κωτικά. Έτσι πίστευε πως αν μιμούνταν   μου  χρόνια  στο  Γυμνάσιο.  Εκτός  από   το αγόρι, βρίσκεται σε κλινική για απο-
        τα ενδιαφέροντά του, θα την πρόσεχε.   μένα  που  κατάφερα  να  πραγματο-  τοξίνωση.
        Θεωρούσαμε  ανούσιο  να  είμαστε  φί- ποιήσω τα όνειρά μου, το κατάφεραν  Μακάρι να τους μυούσαμε στον κόσμο
        λες με ανθρώπους που έχουν παραβα- και  οι  πλέον  κολλητές  μου  μιας  που  μας, γιατί τελικά αποδείχθηκε ότι πο-
        τικές  συμπεριφορές,  οπότε  επιλέξαμε  έχουμε  επαφές  από  τότε  μέχρι  τώρα,  ρευθήκαμε στο σωστό δρόμο. Ο δικός
        να  κρατήσουμε  τη  φιλία  μας  μόνο  ε- παρόλο  που  βρίσκεται  μακριά  η  μία  τους κόσμος, των ναρκωτικών και του
        μείς  οι  τέσσερις  και  να  ασχοληθούμε  από την άλλη. Η Φοίβη ζει στην Ισπα- αλκοόλ,  τους  οδήγησε  σε  δρόμους
        με  τα  δικά  μας  ιδανικά.  Μετά  το  Γυ- νία  και  εργάζεται  ως  βρεφονηπιοκό- δίχως επιστροφή.


         Μίλα, μη φοβάσαι
                                                                           Ένα ποίημα για τον σχολικό εκφοβισμό
         Γράφουν οι Γιαννακοπούλου Κυριακή και Ασβεστά Ιωάννα ( Γ1)
         Στις μέρες μας ο σχολικός εκφοβισμός, ή αλλιώς bulling, είναι ένα   Λ έ ξ ε ι ς   κ α ι   Π ρ ά ξ ε ι ς
         φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές
         χώρες του κόσμου. Αναφέρεται στη χρήση βίας, σωματικής, λε-   Τα μάτια  απόκτησαν κόκκινη απόχρωση,
         κτικής, ψυχολογικής,  μεταξύ μαθητών. Ο θύτης  έχει ως σκοπό να   νύχτες γεμάτες απομόνωση
         προκαλέσει στο θύμα πόνο, είτε σωματικό, είτε ψυχικό.         στον σκοτεινό κόσμο της απόγνωσης.
         Οι  περισσότεροι  μαθητές-  θύματα  σχολικού  εκφοβισμού  συχνά
         βιώνουν κοινωνικό άγχος και  μοναξιά, ενώ παράλληλα φαίνονται    Κοιτάω ψηλά και βλέπω νοητά κάγκελα
         εσωστρεφείς  και έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Επιπρόσθετα, α-   να με περικυκλώνουν,
         ναπτύσσουν  φοβίες,  αποκτούν  επιθετική  συμπεριφορά  ή  «πέ-  το δικό μου κλουβί, το δικό μου κελί.
         φτουν» σε κατάθλιψη. Ακόμη, πολλοί από αυτούς απουσιάζουν     Και κάθε φορά που οι λέξεις με χτυπάνε
         από το σχολείο, βλέπουν την επίδοσή τους να «πέφτει», ενώ ορι-
                                                                       σαν βέλη μέσα στο στήθος
         σμένοι    σταματούν  τη  φοίτησή  τους.  Από  την  άλλη  πλευρά,  οι
         θύτες μαθαίνουν να θεωρούν την επιθετικότητα  ως δύναμη και   υπομονή κάνω με ήθος.
         τείνουν να εξελιχθούν κάποιες φορές σε ενήλικες με παραβατική
         συμπεριφορά.                                                  Πονάνε οι λέξεις, πονάνε,
         Αν, όμως  δεν καταφέρουμε να αποτρέπουμε τον σχολικό εκφο-    βαριές είναι και χτυπάνε.
         βισμό, όταν συμβαίνει, στην ουσία προωθούμε τη βία. Είναι σα   Μα περισσότερο από τα λόγια
         να λέμε στον θύτη ότι έχει το δικαίωμα να πληγώνει ανθρώπους   πονούν οι πράξεις,
         και στο θύμα ότι δεν αξίζει την προστασία μας. Τις περισσότερες   οι αταξίες, δικές τους συμφωνίες.
         φορές τα παιδιά-θύματα δεν ομολογούν αυτό που βιώνουν ούτε
         στους εκπαιδευτικούς, αλλά ούτε και στους γονείς τους. Ενδεχο-
         μένως θεωρούν τον εκφοβισμό που υφίστανται ως σημάδι προ-     Το στόμα έχει κλείσει,
         σωπικής  τους αδυναμίας,  κάτι  που  φυσικά δεν  ισχύει  σε  καμία   τα χείλη έχουν σφραγίσει,
         περίπτωση. Συμπερασματικά, είναι καλό, τόσο οι γονείς, όσο και   όλα με πράξεις και λόγια,
         οι εκπαιδευτικοί να καλλιεργούν το αίσθημα της ασφάλειας στο   όλα με πόνο και φόβο.
         παιδί, ώστε αυτό να μπορεί να εκφραστεί, όταν χρειάζεται.     Η σπίθα της ελπίδας όμως παραμένει,
         Καταληκτικά, το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι σύν-  να ξεφύγω περιμένει.
         θετο και αφορά σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επομέ-
         νως,  δεν  πρέπει  να  αγνοούμε  τις  εκφοβιστικές  συμπεριφορές,            Νικολέτα Καλαϊτσίδου (Γ2)
         αλλά  είναι  αναγκαίο  να  δίνουμε  την  απαιτούμενη  προσοχή  και

         να επεμβαίνουμε άμεσα.


                                                            31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36