Page 34 - SCHOOLARIKI2021
P. 34

ου
                            ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΙΟΥΝΙΟΣ 2021      ΤΕΥΧΟΣ 8

        Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΕΝ ΩΡΑ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ
        Γράφει η Αγγελική Μπακάλη (Β5)                       Νιώθεις  δεμένος  και  αποκομμένος  από  τον  υπόλοιπο
        Η πανδημία κράτησε πολύ παραπάνω από ό,τι κανείς θα   κόσμο, χωρίς να έχεις κίνητρο να σηκωθείς από το κρε-
        περίμενε. Μέρες γινόντουσαν εβδομάδες και στη συνέ-  βάτι. Όλες οι μέρες φαίνονται ίδιες και σιγά σιγά το εν-
        χεια μήνες. Όλος ο κόσμος έχει υποστεί τρομακτικές ε-  διαφέρον σου για τα πράγματα χάνεται και ξεθωριάζει
        πιπτώσεις είτε επαγγελματικά είτε στην προσωπική του   μαζί  με  την  επιθυμία  σου  να  βγεις  έξω.  Απορροφάσαι
        ζωή.  Μια  κατηγορία  ανθρώπων  όμως  στερήθηκε  κάτι   από τα ηλεκτρονικά και συνηθίζεις τόσο πολύ την άνεση
        πολύ  πιο  σημαντικό  από  υλικά  αγαθά.  Αυτή  η  ομάδα   του σπιτιού σου, που δεν θέλεις να φύγεις από αυτήν. Η
        ανθρώπων είναι τα παιδιά. Στην παιδική σου ζωή απο-  ενέργεια που συνήθως έχεις σε εγκαταλείπει. Δεν είναι
        κτάς εμπειρίες και μέσω αυτών πλάθεις την προσωπικό-  εύκολο να ανακτήσεις τη ζωή σου, αν αφεθείς. Το θέμα
        τητα σου. Ανακαλύπτεις και εξερευνείς όλες τις πτυχές   όμως είναι ότι δεν μπορείς να ελέγξεις τον χρόνο που θα
        της  ζωής.  Κοινωνικοποιείσαι  και  δημιουργείς  δεσμούς.   είσαι σε καραντίνα, οπότε το καλύτερο που μπορείς να
        Όλα αυτά όμως εξαφανίζονται τη στιγμή που απομονώ-   κάνεις είναι να αξιοποιήσεις και το τελευταίο λεπτό.
        νεσαι σπίτι με μόνη παρέα τους γονείς σου και τον υπο-
        λογιστή.
                                                                            200 χρόνια μετά, μια άλλη σκλαβιά,
                                                                                     ένας άλλος εχθρός
                                                                            Γράφει ο Πέτρος Ντουνιάς (Β5)
        Γράφει ο Γιώργος Παναγιωτίδης (Β5)                                  200  χρόνια  πριν,  όπως  όλοι  ξέρουμε,
        Αγαπητό μου ημερολόγιο,                                             κάποιοι  «τρελοί»    Έλληνες,  όπως  τους
        Σήμερα έκανα το πρώτο μου μάθημα εξ αποστάσεως μέσω του WebEx       χαρακτήρισαν  τότε,  αντιστάθηκαν  και
        και μπορώ να πω ότι ήταν το κάτι διαφορετικό!                       ξεσηκώθηκαν  εναντίον  της  τουρκικής
        Αρχικά μπορώ να πω ότι είχε και τα θετικά του και τα αρνητικά του.   σκλαβιάς. Δεν ήξεραν όμως ότι άμα δεν
        Για παράδειγμα, όταν έμπαινες στην τάξη, άρχιζε με τη μία το μάθημα   υπήρχαν αυτοί οι «τρελοί», σήμερα το
        και  δεν  χρειαζόταν  να  ηρεμήσει  η  καθηγήτρια τους  μαθητές  της.  Το   πιο πιθανό θα ήταν να ήμασταν ακόμη
        μάθημα ήταν πιο ενδιαφέρον, διότι έβλεπες κάποια πράγματα είτε με   υπό την τουρκική κατοχή.
        αναπαραστάσεις από βίντεο είτε με εικόνες, με αποτέλεσμα να τα κα-  Σήμερα,   λοιπόν,   καλούμαστε   να
        ταλαβαίνεις πιο εύκολα. Από την άλλη πλευρά όμως, μέσα στην τάξη    αντιμετωπίσουμε ένα νέο εχθρό. Αυτός
        και στο μάθημα από κοντά η δασκάλα έκανε κινήσεις, εκφράσεις, α-    ο  νέος  εχθρός  δεν  αντιμετωπίζεται,
        κόμα και αναπαραστάσεις που σε βοηθούσαν και με το παραπάνω να      ούτε  με  τη  χατζάρα,  ούτε  με  το
        καταλάβεις τα πράγματα καλύτερα, κάτι που στην τηλεκπαίδευση δε     τουφέκι.  Ο  νέος  μας  εχθρός,  ονόματι
        συμβαίνει.  Επίσης,  η  τηλεκπαίδευση  είναι  για  κάποιους  ''παιδική   COVID-19, αντιμετωπίζεται μόνο με την
        χαρά'', με την έννοια ότι δεν κάνουν καμία άσκηση και δεν προσέχουν   αυστηρή   τήρηση    των    μέτρων
        σε κανένα μάθημα, διότι δεν μπορεί η καθηγήτρια να ελέγχει 25 παι-  προστασίας  που  έχουν  ορίσει  οι
        διά τι κάνουν στο σπίτι τους. Αντίθετα, στο σχολείο η καθηγήτρια είχε   επιδημιολόγοι.  Επίσης,  ένας  άλλος
        τον πλήρη έλεγχο των μαθητών της και μπορούσε να καταλάβει ποιοι    τρόπος  αντιμετώπισης  της  νόσου
        ασχολήθηκαν στο σπίτι τους, ποιοι δεν έκαναν τίποτα και ποιοι έδει-  COVID-19  είναι  το  εμβόλιο,  που  χάρη
        ξαν ενδιαφέρον για το μάθημα. Τέλος, θέλω να πω ότι η τηλεκπαίδευ-  στους  επιστήμονές  μας  η  παροχή  του
        ση είναι σαν ένα τεστ εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και καθηγητών.    έγινε σχετικά γρήγορα (περίπου σε ένα
        Έχει  και  άλλα  πολλά  πράγματα  που  θα  ήθελα  να  σου  γράψω,  αλλά   χρόνο), παρόλο που η δημιουργία ενός
        τώρα πρέπει να πάω για τρέξιμο!!!                                   εμβολίου και η παροχή του στη διεθνή
                                                                            αγορά διαρκεί περίπου δύο χρόνια και
         Τα δεσμά του Covid                                                 περισσότερο.
                                                                            Επομένως,  εφόσον  έχουμε  κάνει  το
        Γράφει ο Παναγιώτης Δρεπανίδης (Β2)
                                                                            εμβόλιο  και  τηρούμε  αυστηρά  τα
        Εδώ και έναν χρόνο έχει εισβάλλει ο κορωνοϊός στη ζωή μας και την
                                                                            μέτρα προστασίας, μειώνουμε αισθητά
        έχει  αλλάξει  ολοκληρωτικά.  Αν  και  όλοι  ταλαιπωρούνται  από  τον  ε-  τις πιθανότητες να νοσήσουμε από τον
        γκλεισμό, τα παιδιά τον βιώνουν εντονότερα.
                                                                            COVID-19.   Ακόμη   όμως    και   αν
        Πρώτα-πρώτα, ο περιορισμός στο σπίτι καταγράφεται στο μυαλό ως      νοσήσουμε,    οι   πιθανότητες   να
        τιμωρία χωρίς αιτία. Συγκεκριμένα, στερούνται το δικαίωμα να δουν   περάσουμε την ασθένεια σοβαρά είναι
        τους φίλους τους, να παίξουν και να διασκεδάσουν μαζί τους, να συμ-  πλέον   πολύ   μικρότερες.   Τελικά
        μετέχουν στις δραστηριότητες που τους ευχαριστούν, όπως ένα άθλη-   συνειδητοποιούμε  ότι  και  εμείς,  σαν
        μα, και να επιλέξουν το μέρος που θα πάνε ελεύθερα, χωρίς να νιώ-   τους  προγόνους  μας,  πρέπει  να
        θουν ότι ελέγχονται. Δίχως υπερβολή, η απομόνωση στο σπίτι μοιάζει   δώσουμε  τον  δικό  μας  αγώνα  για  την
        με φυλακή, αφού η έξοδος γίνεται μόνο υπό προϋποθέσεις και έχει     ελευθερία μας.!!!!!
                                                           34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39