Page 21 - SCHOOLARIKI2019
P. 21
ου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1 ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2019 ΤΕΥΧΟΣ 6
Συμβολίσαμε κάθε νότα της Λα μείζονας κλίμακας με έναν αριθμό από το 1 έως το 8, όσες δηλαδή είναι και οι
βαθμίδες της κλίμακας:
Επειδή όμως στην ακολουθία Fibonacci εμφανίζονται και τα ψηφία 0 και 9, προεκτείναμε τη Λα μείζονα κλίμακα
μία νότα πριν και μία νότα μετά ως εξής:
Χρησιμοποιήσαμε την ακολουθία Fibonacci μέ- λουθίας χρησιμοποιήσαμε τις νότες που αντιστοιχούν στο
χρι τον αριθμό 17711 (F22 της ακολουθίας), ψηφίο 1 και στο ψηφίο 3, ενώ για τον αριθμό π.χ. 21 της α-
επειδή το τελευταίο ψηφίο αυτού του αριθμού κολουθίας χρησιμοποιήσαμε τις νότες που αντιστοιχούν στο
είναι το ψηφίο 1 και αντιστοιχεί στη νότα Λα ψηφίο 2 και στο ψηφίο 1 κ.ο.κ.
που καθορίζει την τονικότητα της σύνθεσής Στη συνέχεια εναρμονίσαμε τη μελωδία που προέκυψε ακο-
μας. Οι αριθμοί που χρησιμοποιήσαμε είναι οι λουθώντας τους κανόνες της κλασικής αρμονίας της μουσικής.
εξής: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233,
Ορίσαμε ως ταχύτητα εκτέλεσης του μουσικού έργου τα 84,05
377, 610, 987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946, bpm που είναι περίπου 50 φορές ο αριθμός «φ».
17711. Για κάθε ψηφίο των αριθμών αυτών της
Ακούστε τη μουσική σύνθεση για πιάνο στη διεύθυνση:
ακολουθίας χρησιμοποιήσαμε την αντίστοιχη
http://gym-pefkon.thess.sch.gr/schoolariki2019/2018191mathsynsynthes.mp3
νότα. Δηλαδή, για τον αριθμό π.χ. 13 της ακο-
ο
Στο 11 Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019 είχαμε πέντε συμμετοχές.
Οι παρακάτω μαθητές/τριες παρουσίασαν τις εργασίες τους στην Κεντρική Σκηνή και στην GameLand:
ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ ΤΙΤΛΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Νικολέτα Τζίμουλα The chosen one Ηλεκτρονικό Παιχνίδι Ρόλων Δήμητρα
(Γ7) που υλοποιήθηκε με τη γλώσσα προ- Χατζοπούλου
Κεντρική Σκηνή γραμματισμού Scratch.
Θωμάς Μπουλούσης Δημιουργία και Επεξεργα- Λήψη αναλογικού ήχου από βιολί, ψη- Μαρία
(Β6) σία ηχητικού sample-set φιοποίηση και εμπλουτισμός με εξειδι- Μαζαράκη
Κεντρική Σκηνή κευμένα plug-ins.
Χρήστος Παπαχρήστου Writing time text editor Ανάπτυξη ενός πρωτότυπου texteditor Κωνσταντίνος
(Β4) ανοιχτού κώδικα, συμβατό με Windows. Τζιαναμπέτης
Κεντρική Σκηνή
Κωνσταντίνος Φιρινίδης Stickman Jeffry: Ηλεκτρονικό Παιχνίδι Δράσης που ανα- Δήμητρα
(Γ8) Epic Magical Fire Adventure πτύχθηκε με το Macromedia Flash 8 της Χατζοπούλου
GameLand To Freedom Adobe και τη γλώσσα προγραμματισμού
ActionScript.
Μάρθα Learn through gaming! Εκπαιδευτικό Λογισμικό Δήμητρα
Χατζηπαναγιωτίδου στα Μαθηματικά της Α΄ Δημοτικού που Χατζοπούλου
(Γ8) υλοποιήθηκε με τη γλώσσα προγραμμα-
GameLand τισμού Scratch.
21