Page 21 - SCHOOLARIKI2019
P. 21

ου
                            ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ     ΙΟΥΝΙΟΣ 2019      ΤΕΥΧΟΣ 6
        Συμβολίσαμε κάθε νότα της Λα μείζονας κλίμακας με έναν αριθμό από το 1 έως το 8,  όσες δηλαδή είναι και οι
        βαθμίδες της κλίμακας:





        Επειδή όμως στην ακολουθία Fibonacci εμφανίζονται και τα ψηφία 0 και 9,  προεκτείναμε τη Λα μείζονα κλίμακα
        μία νότα πριν και μία νότα μετά ως εξής:







        Χρησιμοποιήσαμε την ακολουθία Fibonacci μέ-    λουθίας  χρησιμοποιήσαμε  τις  νότες  που  αντιστοιχούν  στο
        χρι  τον  αριθμό  17711  (F22  της  ακολουθίας),   ψηφίο 1 και στο  ψηφίο 3, ενώ για τον αριθμό π.χ. 21 της α-
        επειδή το τελευταίο ψηφίο αυτού του αριθμού    κολουθίας χρησιμοποιήσαμε τις νότες που  αντιστοιχούν στο
        είναι το ψηφίο 1 και  αντιστοιχεί στη νότα Λα   ψηφίο 2 και στο ψηφίο 1 κ.ο.κ.
        που  καθορίζει  την  τονικότητα  της  σύνθεσής   Στη  συνέχεια  εναρμονίσαμε  τη  μελωδία  που  προέκυψε  ακο-
        μας. Οι αριθμοί  που χρησιμοποιήσαμε είναι οι   λουθώντας τους κανόνες της  κλασικής αρμονίας της μουσικής.
        εξής: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233,
                                                       Ορίσαμε ως ταχύτητα εκτέλεσης του μουσικού έργου τα 84,05
        377, 610, 987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946,   bpm που είναι περίπου 50 φορές ο αριθμός «φ».
        17711. Για κάθε ψηφίο των αριθμών αυτών  της
                                                             Ακούστε τη μουσική σύνθεση για πιάνο στη διεύθυνση:
        ακολουθίας  χρησιμοποιήσαμε  την  αντίστοιχη
                                                          http://gym-pefkon.thess.sch.gr/schoolariki2019/2018191mathsynsynthes.mp3
        νότα. Δηλαδή, για τον αριθμό π.χ. 13  της ακο-















             ο
        Στο 11  Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019 είχαμε πέντε συμμετοχές.
        Οι παρακάτω μαθητές/τριες παρουσίασαν τις εργασίες τους στην Κεντρική Σκηνή και στην GameLand:
            ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ                 ΤΙΤΛΟΣ                      ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ                  ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/Η
                                                                                               ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
         Νικολέτα Τζίμουλα      The chosen one           Ηλεκτρονικό Παιχνίδι Ρόλων          Δήμητρα
         (Γ7)                                            που υλοποιήθηκε με τη γλώσσα προ-   Χατζοπούλου
         Κεντρική Σκηνή                                  γραμματισμού Scratch.
         Θωμάς Μπουλούσης       Δημιουργία και Επεξεργα-  Λήψη  αναλογικού ήχου από βιολί, ψη-  Μαρία
         (Β6)                   σία ηχητικού sample-set   φιοποίηση και εμπλουτισμός με εξειδι-  Μαζαράκη
         Κεντρική Σκηνή                                  κευμένα plug-ins.
         Χρήστος Παπαχρήστου    Writing time text editor   Ανάπτυξη ενός πρωτότυπου texteditor   Κωνσταντίνος
         (Β4)                                            ανοιχτού κώδικα, συμβατό με Windows.  Τζιαναμπέτης
         Κεντρική Σκηνή
         Κωνσταντίνος Φιρινίδης   Stickman Jeffry:       Ηλεκτρονικό Παιχνίδι Δράσης που ανα-  Δήμητρα
         (Γ8)                   Epic Magical Fire Adventure   πτύχθηκε με  το Macromedia Flash 8 της   Χατζοπούλου
         GameLand               To Freedom               Adobe και τη γλώσσα προγραμματισμού
                                                         ActionScript.
         Μάρθα                  Learn through gaming!    Εκπαιδευτικό Λογισμικό              Δήμητρα
         Χατζηπαναγιωτίδου                               στα Μαθηματικά της Α΄ Δημοτικού που    Χατζοπούλου
         (Γ8)                                            υλοποιήθηκε με τη γλώσσα προγραμμα-
         GameLand                                        τισμού Scratch.


                                                           21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26