Page 27 - SCHOOLARIKI2021
P. 27

ου
                          ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΥΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  ΙΟΥΝΙΟΣ 2021  ΤΕΥΧΟΣ 8
        Ο Καραγκιόζης οφθαλμίατρος
        Γράφει η Κούση Κατερίνα (Α2)
        (Ο Καραγκιόζης έχει ανακοινώσει πως αποφάσισε να     Καραγκιόζης:  Ααα…  γιατί  το  Κολλητήρι  μου  είπε  ότι  ο
        γίνει οφθαλμίατρος)                                  οφθαλμίατρος βλέπει τα αυτιά. Με κορόιδεψε τ’ άτιμο.
        Κολλητήρι: Ρε, μπαμπάκο, τι οφθαλμίατρος;! Εσύ, καλά,  Έλα εδώ βρε Κολλητήρι, παρ’ και τούτη, παρ’ και εκείνη,
        δεν έβγαλες το νηπιαγωγείο! Μου ξες και τον οφθαλμό;   που με κορόιδεψες!
        Καραγκιόζης:  Εγώ  δεν  ξέρω  βρε  Κολλητήρι,  τι  θα  πει   Κολλητήρι: Μη βαράς καλέ πατέρα!
        οφθαλμός;  Ένα πράμα, όπως λέμε, οφθαλμός  αντί  οφ-  (Εμφανίζεται τώρα ο Χατζατζάρης)
        θαλμού. Οφθαλμός, δηλαδή, είναι … κάτι θα είναι!     Χατζατζάρης: Αχχ! Καραγκιόζο, έλα λίγο να μου δεις τα
        Κολλητήρι: Α, καλά κατάλαβα! Λοιπόν, μάθε οφθαλμός   μάτια μου, που δεν μπορώ να δω καλά. Νομίζω έχω κα-
        είναι τ’ αυτί.                                       ταρράκτη!
        Καραγκιόζης: Ααααα… Δηλαδή όπως λέμε στην καθομι-    Καραγκιόζης: Καταρράκτη, τι λες ρε Χατζηαβάτη; Έχουν
        λουμένη, αυτολόγος είμαι.                            καταρράκτη τα μάτια;
        (Στη σκηνή μπαίνει ο μπαρμπα Γιώργος)                Χατζατζάρης:  Ναι,  σου  λέω  ρε  Καραγκιόζο,  δεν  βλέπω
        Μπαρμπα  Γ:  Που  ‘σαι  βρε  ανιψούδιμ;  Έμαθα  ότι  είσ’   καθόλου  καλά!  Έχω  σίγουρα  καταρράκτη  και  μάλιστα
        οφθαλμίατρος κι ήρθα να με δεις.                     μεγάλο!
                                                             Καραγκιόζης: Πόσο μεγάλο; Σαν του Νιαγάρα ή σαν της
        Καραγκιόζης:  Έλα  κάτσε  θείο,  ευχαρίστως  να  σε  δω.
        Πρώτα, ακούς καλά ή βαριακούς;                       Εδέσσης;
        Μπαρμπα Γ: Μωρέ, καλά ακούω αλλά δεν βλέπω καλά!     Χατζατζάρης: Μην με κοροϊδεύεις Καραγκιόζο. Θα πάω
        Καραγκιόζης:  Ωραία, κάτσε να δω τα αυτιά σου.       σε άλλο γιατρό! Σε προειδοποιώ!
        Μπαρμπα  Γ:  Ποια  αυτιά  ρε  ανιψούδιμ,  οφθαλμίατρος   Καραγκιόζης:  Ωραία λοιπόν, αφού φαγωθήκατε να δω
        δεν είσαι; Το μάτι ήρθα να με ιδείς.                 τα  μάτια  σας,  καλά  να  πάθετε.  Περίμενε  μαζί  με  τον
        Καραγκιόζης:  Ποιο  μάτι  ρε  θείο,  ο  οφθαλμίατρος  δεν   Μπαρμπαγιώργο, έξω από το ιατρείο μου. Πάω να πάρω
        βλέπει τα αυτιά;                                     έναν φακό κι έρχομαι.
        Μπαρμπα  Γ:    Ποια  αυτιά  βρε  χαϊβάνι,  οφθαλμίατρος   (Μετά από δύο ώρες)
        είναι ο γιατρός των ματιών!! Οφθαλμός σημαίνει μάτι!   Καραγκιόζης: Να περάσει ο πρώτος.
        Εγώ θα σου πω τι είσαι;                                                                    «ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ»

          Ζωντανή διαδικτυακή παράσταση           βληματική,    παρόλο
         του Εθνικού Θεάτρου, "Βαβυλωνία"         που  όλοι  έχουν  την
                                                  ίδια γλώσσα. Σε όλους
        Γράφει ο Παναγιώτης Δρεπανίδης (Β2)
                                                  τους  τομείς,  πολιτικό,
        Τη  Δευτέρα  15/04/2021  το  σχολείο  μας  α-  οικονομικό,  κοινωνι-
        ποφάσισε  να  κάνουμε  ένα  διάλειμμα  από   κό,  οι  άνθρωποι  δεν
        τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης, για να παρα-  κάνουν  διάλογο  αλλά
        κολουθήσουμε την παράσταση του Εθνικού    μονόλογο,  με  αποτέ-
        Θεάτρου  «Βαβυλωνία»,  ενός  έργου  που   λεσμα τα προβλήματα
        έγραψε ο Δημήτριος Βυζάντιος το 1836.     να μη λύνονται, ενώ οι
        Αρχικά, η υπόθεση του έργου τοποθετείται  έχθρες  και  η  διχόνοια  αυξάνονται.  Έτσι  λοιπόν,  το  θεατρικό  έργο
        χρονικά το 1827, αμέσως μετά τη ναυμαχία  «Βαβυλωνία» έχει διαχρονική αξία, θέτοντας το βασικό θέμα της συ-
        του  Ναβαρίνου,  και  εξελίσσεται  σε  ένα  νεννόησης  και  της  συνεργασίας,  στο  οποίο  υστερούν  οι  άνθρωποι.
        πανδοχείο του Ναυπλίου. Κατά τη διάρκεια  Εκτός  από  τα  παραπάνω, όλοι οι  συντελεστές  υπηρέτησαν το  έργο
        του γλεντιού λόγω της νίκης της ναυμαχίας  άψογα, όπως  αποδεικνύει  το  εξαιρετικό  αποτέλεσμα  της παράστα-
        του Ναβαρίνου, μια παρέα Ρωμιών από δι- σης. Ειδικότερα, όλοι οι ηθοποιοί ανεξαιρέτως ερμήνευσαν τους ρό-
        αφορετικά  μέρη  της  Ελλάδας  θα  έρθουν  λους τους με ζωντάνια και φυσικότητα, ενώ η έξυπνη σκηνοθεσία με
        αντιμέτωποι με παρεξηγήσεις και συγκρού- τα ευρηματικά τεχνάσματα κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του θε-
        σεις,  επειδή  δεν  μιλούν  το  ίδιο  γλωσσικό  ατή. Παράλληλα τα περίτεχνα κοστούμια, τα προσεγμένα σκηνικά, οι
        ιδίωμα. Φυσικά το γέλιο που η κατάσταση  ζωηρές  χορογραφίες,  η  χαρούμενη  μουσική  και  οι  ήπιοι  φωτισμοί
        αυτή προκαλεί στους ακροατές είναι άφθο- συνέβαλαν  αποφασιστικά  στη  δημιουργία  του  κλίματος,  που  γοή-
        νο και αβίαστο. Όμως το έργο προβληματί- τευσε και παρέσυρε τους θεατές στη μακρινή εκείνη ιστορική εποχή.
        ζει  τον  αναγνώστη  και  τον  οδηγεί  σε  σύ- Αξίζει να δει κανείς μια τόσο ξεχωριστή παράσταση, που καταφέρνει
        γκριση  της  κατάστασης  της  Ελλάδας  του  να συνδυάσει το γέλιο και την ψυχαγωγία με την κριτική σκέψη και
        τότε  με  τη  σύγχρονη  πραγματικότητα.  τη συνειδητοποίηση. Θα είναι προς όφελος κάθε θεατή.
        Πράγματι, ο θεατής συμπεραίνει ότι και σή-  Διαβάστε τις απόψεις μας για την παράσταση στη διεύθυνση:
        μερα η επικοινωνία των Ελλήνων είναι προ-
                                                  http://gym-pefkon.thess.sch.gr/schoolariki2021/202021vavilolia.pdf
                                                           27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32