«Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει της 6ης Μαρτίου Σχολικής Ημέρας Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό πραγματοποίησε για 5η συνεχή χρονιά μια σειρά δράσεων και εκδηλώσεων για την ευαισθητοποίηση του κοινού. Η σημαντικότερη δράση είναι η ίδια η φωνή των παιδιών και τα μηνύματα τους ενάντια σε αυτό το φαινόμενο.

Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν και δημιούργησαν το δικό τους μήνυμα.

Με τα σώματά τους και με τις τσάντες τους στην αυλή του σχολείου σχημάτισαν το σύνθημα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Γαγάτση Ελένης (οικονομολόγου) και Φετφατζίδου Βιολέτας (γυμνάστριας). Παρά το πάρα πολύ κρύο που είχε εκείνη την ημέρα τα παιδιά το χάρηκαν πραγματικά!

Διαβάστε περισσότερα εδώ


 Βιωματική μάθηση και σχολικός εκφοβισμός

Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείο μας συμμετείχαν σε μία σειρά απο βιωματικές δράσεις. Βιωματική ονομάζεται η μάθηση που πραγματοποιείται μέσα από δραστηριότητες στις οποίες οι επιμορφούμενοι συμμετέχουν ενεργά με σκοπό να δημιουργήσουν «βίωμα», να οικειοποιηθούν δηλαδή το προς εξέταση αντικείμενο. Τα οφέλη της βιωματικής μάθησης είναι πολλαπλά καθώς οι επιμορφούμενοι ξεφεύγουν απο το παραδοσιακό πλαίσιο της «μετωπικής διδασκαλίας» και εκπαιδεύονται σε κοινωνικές δεξιότητες προσαρμόζοντας οι ίδιοι την εξέλιξη του αντικειμένου. Κατά την πρώτη διδακτική ώρα οι μαθητές παρακολούθησαν μια παρουσίαση για τον σχολικό εκφοβισμό και στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε ανάλυση αποσπασμάτων κινηματογραφικών ταινιών στο συγκεκριμένο θέμα. Οι μαθητές  είχαν την ευκαιρία να σχολιάσουν ποιοι είναι οι ρόλοι σε ένα περιστατικό εκφοβισμού (θύτης, θύμα, παρατηρητές), τι χαρακτηριστικά διακρίνουν τον κάθε ρόλο, ποιο ειναι το μοτίβο της αντίδρασης του κάθε εμπλεκόμενου και πώς μπορεί να ενεργήσει. Κατά τη δεύτερη διδακτική ώρα υλοποίησαν μία σειρά βιωματικών δράσεων. Έπειτα απο τις πρώτες ασκήσεις γνωριμίας (breakingiceactivities) που γίνονται προκειμένου η ομάδα να  δεθεί, μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου, προβληματίστηκαν σχετικά με το ποιο ειναι το «αντίθετο»  του εκφοβισμού και πώς μπορεί αυτό να υπάρξει. Οι ιδέες ήταν πολλές: η ισότητα, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη. Έτσι, στο τελικό στάδιο κάθε ομάδα παρουσίασε στην ολομέλεια με τη μορφή ανθρώπινων γλυπτών τη μετάβαση από τον εκφοβισμό στην αποδοχή. Οι παρουσιάσεις ήταν πραγματικά μοναδικές καθώς με μία μονάχα σκηνή θα έπρεπε να παρουσιάσουν ολόκληρο το συναίσθημα που κρύβεται πίσω απο τις λέξεις φόβος, στεναχώρια, σκοτάδι, πίεση, μεταμέλεια, αποδοχή, αλληλεγγύη!