«Θαλασσινά τραγούδια για το τελευταίο απόγευμα του καλοκαιριού»

Οι μαθητές του Α2 και Α4 αφού διάβασαν τα θαλασσινά τραγούδια του Δροσίνη, έμαθαν για το ρυθμό και τα μοτίβα , την ομοιοκαταληξία και το ρυθμό, έφτιαξαν τα δικά τους τραγούδια με εικόνες που τους ήρθαν στο μυαλό, για το καλοκαίρι που έφυγε, ?το Α2 σε ομάδες και? το Α4 ατομικά.  Απολαύστε τα με ένα κλικ εδώ.


Το Α2 αφηγείται ''ομαδικά'' παραμύθια.

 Oι λαϊκές αφηγήσεις- παραμύθια είναι δημιουργήματα του λαού και εκφράζουν τις ανάγκες, τις απόψεις και τις συνήθειές του. Για να είναι όμως εύκολα κατανοητά και να μπορούν να μεταδίδονται από στόμα σε στόμα, χρησιμοποιούν κάποια επαναλαμβανόμενα θέματα ( μοτίβα).

 Αυτό μάθαμε στη νεοελληνική λογοτεχνία , όταν διαβάσαμε « Το πιο γλυκό ψωμί». Αποπειραθήκαμε λοιπόν να φτιάξουμε τα δικά μας παραμύθια, χρησιμοποιώντας κάποια μοτίβα που βρίσκουμε συνήθως σ΄ αυτά.

 Ένας ήρωας- ένα πρόβλημα- μια δοκιμασία- ολοκλήρωσή της- δίδαγμα.

 Χωριστήκαμε σε 6 ομάδες και ξεκινήσαμε. Με έναν πρωτότυπο « αγώνα σκυταλοδρομίας» καταφέραμε να ολοκληρώσουμε 6 μικρές ιστορίες.

 Μπορεί οι ιστορίες μας να μην είναι καθαρά λαϊκές , είναι όμως οι ιστορίες, που με τα ερεθίσματα της εποχής, εκφράζουν τις ανάγκες των μαθητών του 2014 σε ένα παράρτημα του Γυμνασίου Πεύκων , τον Σεπτέμβριο του 2014.

Απολαύστε τες με ένα κλικ εδώ.

 

 Οι πιτσιρίκοι

 Προφορικός - Γραπτός λόγος - Γλωσσικές ποικιλίες

 Οι «πιτσιρίκοι» κατάφεραν να μεταδώσουν τη δυναμικότητα και το κέφι τους στα τρία τμήματα της Α΄ τάξης στο παράρτημα .

Χωρισμένοι σε έξι ομάδες ανά τμήμα, οι μαθητές δημιούργησαν κείμενα προφορικού ή γραπτού λόγου , εφαρμόζοντας τις ως τώρα γνώσεις μας για τα είδη και τη χρήση των προτάσεων, ανάλογα με τις συνθήκες και τις περιστάσεις επικοινωνίας. Στη συνέχεια τα παρουσίασαν με πετυχημένη θεατρικότητα και πλούσια φαντασία στην τάξη τους.

Εμείς απολαύσαμε τη διαδικασία.

Εσείς απολαύστε τα κείμενά μας!