Προκειμένου να δοθεί  μια  ακόμη αφορμή για ενεργοποίηση τέτοιων λειτουργιών  καλούμε γονείς και παιδιά να έρθουν πιο κοντά, κρατώντας ένα βιβλίο. Όχι το βιβλίο που έχει στόχο τις γνωστικές επιδόσεις και τους βαθμούς. Αλλά το βιβλίο που ξυπνά μνήμες , ενεργοποιεί τη φαντασία, δημιουργεί βιώματα, συσφίγγει τις σχέσεις γενεών, καλλιεργεί τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη μεταξύ μας, δημιουργεί βιώματα, συσφίγγει τις σχέσεις γενεών, καλλιεργεί τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη μεταξύ μας, δημιουργεί προβληματισμούς και αφήνει περιθώρια δημιουργίας.
 Με δεδομένη την ύπαρξη  μιας μικρής Σχολικής Βιβλιοθήκης 600 περίπου τίτλων βιβλίων για 500 περίπου παιδιά σας καλούμε σε έναν αγώνα φιλαναγνωσίας.
-Σας καλούμε να διαβάσετε όσο το δυνατόν περισσότερα βιβλία από τη δανειστική μας βιβλιοθήκη.
-Ο στόχος δεν είναι να αναδειχθεί ένας μαθητής νικητής,  αλλά ένα τμήμα.
-Όσα λοιπόν, περισσότερα παιδιά συμμετάσχουν στον διαγωνισμό ?ακόμη και με ένα βιβλίο ο καθένας- θα δώσουν την ευκαιρία  στο τμήμα τους να κερδίσει μια εξωσχολική εκπαιδευτική δραστηριότητα που θα επιλεγεί ειδικά για κάθε νικητή.
-Η διαδικασία καλεί να εμπλακούν και οι γονείς στο διαγωνισμό με μια μικρή συμμετοχή που θα έχουν στην ανάγνωση κάποιου αποσπάσματος του βιβλίου και το σχολιασμό του.
-Η ανάγνωση κάθε βιβλίου θα συνοδεύεται από ένα έντυπο  που θα συμπληρώνει το παιδί και στην περίπτωση συμμετοχής του και ο γονέας.
-Η διάρκεια του διαγωνισμού θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον που εσείς θα εκδηλώσετε  και μπορεί να κινηθεί ακόμη και σε μηνιαία βάση .


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ


Στα πλαίσια του διαγωνισμού φιλαναγνωσίας ( σχ.έτος 2010-11 ) με τον οποίο θελήσαμε να κινητοποιήσουμε τους μαθητές για μια πιο δραστήρια συμμετοχή τους στη χρήση της μικρής μας   βιβλιοθήκης προέκυψαν τα παρακάτω συμπεράσματα:

1.     Η χρήση της δανειστικής βιβλιοθήκης με την έναρξη του διαγωνισμού  ?.πήρε φωτιά!...η οποία εκτονώθηκε σύντομα.
2.     Ενδιαφέρον ήταν ότι μαθητές με δυσκολίες στα θεωρητικά μαθήματα εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον , ενώ μαθητές με έφεση στο διάβασμα και  τη λογοτεχνία -όσον αφορά τα παραδοσιακά μαθήματα-  λόγω της πίεσης για καλές επιδόσεις στα μαθήματα , αδιαφόρησαν ή ?.απαξίωσαν τη βιβλιοθήκη μας.
3.     Η συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό με τη συμπλήρωση εντύπου που ενέπλεκε και τον γονέα  σε κάποιο βαθμό, προβλημάτισε τους μαθητές που επέλεξαν :
o      Είτε να μην συμμετάσχουν με έντυπο
o      Είτε να το συμπληρώσουν στη θέση του γονέα τους.
4.     Ένα ικανοποιητικό ποσοστό μαθητών συμμετείχε στο διαγωνισμό αρχικά με στόχο το έπαθλο ( μια εκπαιδευτική εκδρομή), παροτρύνοντας μάλιστα συμμαθητές τους  να δανειστούν και αυτοί βιβλία για να αυξήσουν το ποσοστό φιλαναγνωσίας της τάξης τους.
5.     Σημαντικό κομμάτι της  λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης ήταν και η συμμετοχή μαθητών από τμήματα της Β΄και Γ΄γυμνασίου που διευκόλυναν το δανεισμό των βιβλίων,  αφιερώνοντας κάποια διαλείμματά τους.
6.     Το σημαντικότερο  και πιο ελπιδοφόρο συμπέρασμα ήταν ότι  πολλοί μαθητές συμμετείχαν με έντυπο ή χωρίς  έντυπο  ακόμη και όταν έμαθαν ότι  δεν επρόκειτο να κατακτήσουν έπαθλο.
Σ΄αυτούς τους μαθητές θέλουμε να πούμε ένα δυνατό «μπράβο»  για το ενδιαφέρον τους , να τους ευχηθούμε να γεμίζουν πάντα τη ζωή τους  με δημιουργικές και ωφέλιμες δραστηριότητες , να αφήνουν τη φαντασία τους ελεύθερη και η ζωή θα τους ανταμείψει.