|
- Γράφτηκε από τον/την Administrator
- Κατηγορία: Ενδοσχολική βία και ενδοσχολικός εκφοβισμός
Αγαπητοί γονείς,
Σε αυτό το πλαίσιο η συνεργασία σχολείου και οικογένειας είναι καίριας σημασίας, καθώς μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στην έγκαιρη αντιμετώπιση και πρόληψη του εκφοβισμού. Το κλειδί σε κάθε περίπτωση είναι η ενημέρωση και η συζήτηση σε σταθερή βάση τόσο στο οικογενειακό όσο στο σχολικό περιβάλλον. Η συζήτηση σε όλα τα επίπεδα ανοίγει ορίζοντες!
Το σχολείο μας φέτος υλοποιεί μια δράση με τίτλο: «Πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας». Στα πλαίσια της δράσης μας και στοχεύοντας στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση, σας προτείνουμε να διαβάσετε τον οδηγό "Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός, αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση" της ΕΨΥΠΕ (Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου) ΕΔΩ.
Ο Συντονιστής της δράσης
Κωνσταντίνος Τζιαναμπέτης
- Γράφτηκε από τον/την Administrator
- Κατηγορία: Ενδοσχολική βία και ενδοσχολικός εκφοβισμός
Στο σχολείο μας, πιστεύουμε βαθιά ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και πολύτιμο. Η διαφορετικότητα, είτε αφορά την καταγωγή, τη γλώσσα, τις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα ή τις πεποιθήσεις, δεν είναι κάτι που μας χωρίζει, αλλά κάτι που μας ενώνει. Μας προσφέρει την ευκαιρία να γνωρίσουμε νέους τρόπους σκέψης, να συνεργαστούμε με σεβασμό και να μάθουμε ο ένας από τον άλλον. Μέσα από δράσεις και συζητήσεις, δημιουργούμε ένα σχολικό περιβάλλον όπου κάθε φωνή ακούγεται και κάθε παιδί νιώθει αποδεκτό. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξέφρασαν με δικά τους λόγια τι σημαίνει η αποδοχή της διαφορετικότητας. Οι σκέψεις τους μας γεμίζουν αισιοδοξία και μας θυμίζουν πόσο όμορφος είναι ο κόσμος όταν τον βλέπεις μέσα από τα μάτια της αγάπης, της κατανόησης και του σεβασμού. Ας συνεχίσουμε να χτίζουμε ένα σχολείο ανοιχτό, δίκαιο! Ένα σχολείο για όλους! Υπεύθυνος δράσης: Τζιαναμπέτης Κωνσταντίνος
Δείτε το padlet τους ΕΔΩ
- Γράφτηκε από τον/την Administrator
- Κατηγορία: Ενδοσχολική βία και ενδοσχολικός εκφοβισμός
Δεν είσαι μόνος!
Δεν φταις εσύ!
Δεν είσαι εσύ το πρόβλημα
Διάβασε εδώ
- Γράφτηκε από τον/την Administrator
- Κατηγορία: Ενδοσχολική βία και ενδοσχολικός εκφοβισμός
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει της 6ης Μαρτίου Σχολικής Ημέρας Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό πραγματοποίησε για 5η συνεχή χρονιά μια σειρά δράσεων και εκδηλώσεων για την ευαισθητοποίηση του κοινού. Η σημαντικότερη δράση είναι η ίδια η φωνή των παιδιών και τα μηνύματα τους ενάντια σε αυτό το φαινόμενο.
Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν και δημιούργησαν το δικό τους μήνυμα.
Με τα σώματά τους και με τις τσάντες τους στην αυλή του σχολείου σχημάτισαν το σύνθημα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Γαγάτση Ελένης (οικονομολόγου) και Φετφατζίδου Βιολέτας (γυμνάστριας). Παρά το πάρα πολύ κρύο που είχε εκείνη την ημέρα τα παιδιά το χάρηκαν πραγματικά!
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Βιωματική μάθηση και σχολικός εκφοβισμός
Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείο μας συμμετείχαν σε μία σειρά απο βιωματικές δράσεις. Βιωματική ονομάζεται η μάθηση που πραγματοποιείται μέσα από δραστηριότητες στις οποίες οι επιμορφούμενοι συμμετέχουν ενεργά με σκοπό να δημιουργήσουν «βίωμα», να οικειοποιηθούν δηλαδή το προς εξέταση αντικείμενο. Τα οφέλη της βιωματικής μάθησης είναι πολλαπλά καθώς οι επιμορφούμενοι ξεφεύγουν απο το παραδοσιακό πλαίσιο της «μετωπικής διδασκαλίας» και εκπαιδεύονται σε κοινωνικές δεξιότητες προσαρμόζοντας οι ίδιοι την εξέλιξη του αντικειμένου. Κατά την πρώτη διδακτική ώρα οι μαθητές παρακολούθησαν μια παρουσίαση για τον σχολικό εκφοβισμό και στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε ανάλυση αποσπασμάτων κινηματογραφικών ταινιών στο συγκεκριμένο θέμα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να σχολιάσουν ποιοι είναι οι ρόλοι σε ένα περιστατικό εκφοβισμού (θύτης, θύμα, παρατηρητές), τι χαρακτηριστικά διακρίνουν τον κάθε ρόλο, ποιο ειναι το μοτίβο της αντίδρασης του κάθε εμπλεκόμενου και πώς μπορεί να ενεργήσει. Κατά τη δεύτερη διδακτική ώρα υλοποίησαν μία σειρά βιωματικών δράσεων. Έπειτα απο τις πρώτες ασκήσεις γνωριμίας (breakingiceactivities) που γίνονται προκειμένου η ομάδα να δεθεί, μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου, προβληματίστηκαν σχετικά με το ποιο ειναι το «αντίθετο» του εκφοβισμού και πώς μπορεί αυτό να υπάρξει. Οι ιδέες ήταν πολλές: η ισότητα, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη. Έτσι, στο τελικό στάδιο κάθε ομάδα παρουσίασε στην ολομέλεια με τη μορφή ανθρώπινων γλυπτών τη μετάβαση από τον εκφοβισμό στην αποδοχή. Οι παρουσιάσεις ήταν πραγματικά μοναδικές καθώς με μία μονάχα σκηνή θα έπρεπε να παρουσιάσουν ολόκληρο το συναίσθημα που κρύβεται πίσω απο τις λέξεις φόβος, στεναχώρια, σκοτάδι, πίεση, μεταμέλεια, αποδοχή, αλληλεγγύη!
Σελίδα 3 από 3