Στην αρχή της χρονιάς, με τη βοήθεια των δύο καθηγητών μας, του κυρίου Μπεκιάρη και του κυρίου Εφραιμίδη δημιουργήθηκε ο όμιλος των Φυσικών Επιστημών στην οποία συμμετέχουν δεκαοκτώ μαθητές της Γ' τάξης. Οι στόχοι του ομίλου ήταν να έρθουμε σε άμεση επαφή με τις φυσικές επιστήμες, ερευνώντας και διασκεδάζοντας.

 lab2016

Κάθε Πέμπτη συναντιόμασταν μετά τη λήξη του σχολείου στην αίθουσα του Χημείου για δύο περίπου ώρες. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να συζητάμε και να διασκεδάζουμε εξερευνώντας διάφορα ενδιαφέροντα θέματα. Μερικά από αυτά είναι:

Μελετήσαμε το εκκρεμές του Φουκώ, κατασκευάσαμε ένα μοντέλο και συζητήσαμε για τις διώξεις που υπέστη ο Γαλιλαίος από την εκκλησία για την ?απαράδεκτη? άποψη του ότι η γη γυρίζει. 

Παρασκευάσαμε βιοντίζελ, από τηγανέλαια και συζητήσαμε για την πιο ανόητη εφεύρεση του ανθρώπου: Την μηχανή εσωτερικής καύσης.

Κάναμε μια αρκετά μεγάλη παραγωγή από πρώτης ποιότητας σαπούνια τα οποία πουλήσαμε για να καλύψουμε τα έξοδα του εργαστηρίου.

Μετρήσαμε την οξύτητα του ελαιόλαδου.

ladi

Μελετήσαμε το ηλιακό μας σύστημα στο εργαστήριο αλλά και στην επίσκεψη μας στο αστεροσκοπείο του Πανεπιστημίου.

Μετρήσαμε την ακτίνα της γης με την αρχαία μέθοδο του Ερατοσθένη, συμμετέχοντας μαζί με άλλα 400 σχολεία από όλη την Ελλάδα στην δράση της εαρινής ισημερίας.

 eratosthenis

Επιπλέον, επισκεφθήκαμε το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας (Noesis) όπου παρακολουθήσαμε τρία προγράμματα με θέματα αστρονομίας, βιολογίας καθώς και ένα ρεπορτάζ από μια ομάδα που επιχείρησε να αναρριχηθεί έως στην κορυφή του βουνού Έβερεστ.

Για το κλείσιμο της χρονιάς διοργανώσαμε την εκδήλωση "ΑΣΤΡΟΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ". Προσκαλέσαμε μαθητές και γονείς των Πεύκων που γέμισαν την αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Καλέσαμε τον Όμιλο Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης που ανταποκρίθηκε αμέσως και ο κύριος Δ. Γιαννόπουλος, πρόεδρος του ομίλου μας μίλησε για τις τροχιές με πολύ ενδιαφέροντα video από τον διεθνή διαστημικό σταθμό. Είχανε φέρει μαζί με τον κύριο Γιαουρτσή πολύ μεγάλα τηλεσκόπια που τοποθέτησαν στην αυλή του σχολείου, αλλά δυστυχώς ο καιρός είχε άλλα σχέδια. Τα ανοιξιάτικα σύνεφα και η βροχή που άρχισε δεν μας επέτρεψαν να παρατηρήσουμε τα αστέρια προς μεγάλη απογοήτευση όλων μας.

astro-school

Νικολέτα Χατζηπαναγιωτίδου (Γ7)

Από τις αρχές Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, έλαβε χώρα στο 1ο Γυμνάσιο Πεύκων μία ερευνητική δράση με στόχο την διερεύνηση των αναγκών αλλά και την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας. Η δράση αυτή διενεργήθηκε στο πλαίσιο της Μεταπτυχιακής Ερευνητικής Εργασίας τεσσάρων φοιτητριών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, από τις ίδιες τις φοιτήτριες, οι οποίες είναι οι: Αρχοντίδου Μαριάννα, Βάγια Ανδριάννα, Οκέκε Νέννα- Ελένη και Πατουλιώτη Ελένη αλλά και τα μέλη της σχολικής κοινότητας που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.

Αγαπητοί μαθητές,

Το "Youth Manifesto", www.youthmanifesto.eu/greece προσκαλεί την νεολαία όλης της Ευρώπης να ανταλλάξει απόψεις για το πώς θα πρέπει να είναι το μέλλον του Διαδικτύου.

Ποια είναι τα ψηφιακά δικαιώματα και ποιες οι ευκαιρίες για να κάνουμε τα όνειρά μας αληθινά; Μιλήστε μας τι είναι σημαντικό για εσάς αναφορικά με το ψηφιακό σας μέλλον. Αυτός ο ιστοχώρος απευθύνεται σε εσάς τους νέους για να αναρτήσετε ιδέες και να συζητήσετε τα υπέρ και τα κατά με συνομήλικούς σας, όπως και να ψηφίσετε για τα ζητήματα που εσείς θεωρείτε ότι είναι σημαντικά.

Η διαδικασία διαβούλευσης θα γίνει σε δύο στάδια: στο πρώτο στάδιο η νεολαία θα προσκληθεί να συζητήσει σε εθνικό επίπεδο, και στη συνέχεια να λάβει μέρος σε μια συζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ψηφίζοντας για τις ΤΟΠ ιδέες, που θα παρουσιαστούν στα όργανα που χαράζουν πολιτικές, το φθινόπωρο 2014.

Αυτή είναι η δική σας ευκαιρία να ακουστεί η φωνή σας! Εκμεταλλευτείτε την...

  Με μεγάλη επιτυχία οι μαθητές του Γυμνασίου μας Χατζόπουλος Βασίλειος και Χαμαϊδός Ιωάννης  παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα : «Δημιουργία Forum σε εξειδικευμένο περιβάλλον ελέγχου και διαχείριση της εφαρμογής με χρήση PHP και MySQL» στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας.